Josab International
Josab India erhåller order i Kerala, Indien (Cision)

2016-04-14 16:55
Enligt tidigare meddelande, under mars månad, har Josabs helägda dotterbolag i Indien erhållit en offentlig anbudslicens för vattenrening av delstatsregeringen i Kerala, Indien. Som en konsekvens av den offentliga anbudslicensen har Josab India Pvt Ltd nu erhållit en första order bestående av en enhet i Kerala, Indien, i konkurrens enligt det offentliga anbudet publicerat av Kerala Rural Water Authority.
Josab India Pvt Ltd har signerat ett kontrakt med Regional Project Director’s office, Kannur för att förse byn Kadirur med renat dricksvatten. Ordervärdet är TSEK 100. Regional Project Director Sri, V Chandran har bekräftat ordern och uppgav att ”Josabs order erhölls på egna meriter i öppen konkurrens och enheten som Josab India föreslagit har låga driftskostnader”. ”Denna order kommer att vägleda oss till ytterligare inbjudningar till offentliga anbud som offentliggörs av Keralas delstatsregering” förklarar Dennis Abraham, VD, Josab India Pvt Ltd. Johan Gillgren, VD, Josab International AB, sammanfattar att “Ordern är strategiskt väldigt viktig för att förbättra Josab Indias marknadsposition och för att kunna vinna ytterligare offentliga upphandlingar”. Stockholm den 14 april 2016 För ytterligare information vänligen kontakta: Johan Gillgren                                                                                                                            Dennis Abraham VD, Josab International AB                                                                                  VD, Josab India Pvt Ltd +46 (0)8 121 389 00                                                                                              + 91 8793 160092                                 johan.gillgren@josab.com                                                                                                          dennis.abraham@josab.com Om Josab International AB Josab International AB tillverkar och säljer ekologiska vattenreningslösningar baserade på Bolagets patent med det unika filtermaterialet Aqualite™. Josab International AB har idag fem helägda dotter-bolag, Josab Hungary Kft, Josab East Africa Ltd, Josab India Pvt Ltd, Josab China Ecological Water Treatment Systems Co Ltd samt JOSINT Financial Services AB.