Community Entertainment
Community Entertainment stolt leverantör till ny internationell storkund - McDonald’s. (Cision)

2016-04-07 12:18
Vi på Community Entertainment har fått ett inspirerande uppdrag i McDonald’s vilka har beställt utmanande frågor om modern musik, både på svenska och engelska, till en internationell kampanj på sina restauranger under våren. Uppdraget förmedlades av reklambyråjätten DDB, som bland annat har McDonald’s i sin palett av tunga varumärken. Normalt sett efterfrågas främst vår quizplattform Quiz Widget, ofta tillsammans med innehåll i form av framförallt frågor, men i detta fall var det alltså just frågekompetensen som DDB och McDonald’s var ute efter. McDonald’s presenterade musiktävlingen vid en smygpremiär i USA i mars, vid musikfestivalen South by Southwest (SXSW) i Austin, men den verkliga lanseringen kommer senare under våren och sommaren, både internationellt och i Sverige, något som vi kommer att följa med stort intresse. ”Det är roligt att se att den kompetens som vi har inom quiz och kommunikation både uppmärksammas och efterfrågas i flera olika former, vilket detta är ett tydligt och glädjande exempel på. Det är också glädjande att se att de frön vi sår kan bära frukt längre fram, även i de fall som företagen vi kontaktar inte har något omedelbart behov av våra tjänster, i detta fall DDB, säger Tomas Järnstål, VD för Community Entertainment. Uppdraget känns särskilt spännande för oss eftersom det öppnar en dörr till den enorma amerikanska marknaden, både genom McDonald’s och DDB, vilket kan innebära stora möjligheter för oss framöver. Det stärker även vår tro ytterligare på våra olika byråsamarbeten, varifrån flera av våra affärer kommer” avslutar han. Nya uppdrag som exempelvis McDonald’s är ett resultat av ett aktivt, riktat marknadsföringsarbete som vi arbetat med under hela hösten och som vi fortsätter med under hela 2016. Kontaktperson: Tomas Järnstål – VD Community Entertainment 0736-89 99 15, tomas@comentab.se