AdCityMedia
AdCityMedia erhåller digital signage order om 31 MSEK (beQuoted)

2016-02-22 11:00
ADCITYMEDIA ERHÅLLER DIGITAL SIGNAGE ORDER OM 31 MSEK A City Media AB ("AdCityMedia" eller "Bolaget") erhåller en digital stororder från en nordisk retail-kedja om cirka 31 MSEK vilket utgör den i särklass största ordern i Bolagets historia. Affären innefattar en helhetslösning avseende retail-kedjans digitala kommunikation och 65 procent av intäkterna från ordern förväntas inkomma 2016 och resterande del under 2017. - Detta är AdCityMedias största order någonsin och belyser spännvidden av AdCityMedias reklamlösningar. Just denna order är naturligtvis betydande för oss, dels i termer av orderstorlek, men också som ett bevis på att vi nu har tagit steget fullt ut till att kunna erbjuda ett fullskaligt helhetserbjudande till de största bolagen i näringslivet. Vi har arbetat med att skapa ett helhetspaket eftersom våra kunder efterfrågar lösningar där vi hjälper dem att synas både internt och externt, analogt och digitalt. Denna affär är ett kvitto på att vårt fokus är helt rätt och vi kommer fortsätta jobba för att knyta till oss liknande affärer framöver, kommenterar Anders Axelsson, VD på AdCityMedia. Stockholm 2016-02-22 För mer information: Anders Axelsson, VD anders.a@adcitymedia.com mailto:anders.a@adcitymedia.com +46 8 535 28001 Följande dokument kan hämtas från beQuoted AdCityMedia Pressrelease 2016-02-22.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=17680 Kort om Bolaget: AdCityMedia är verksamt inom mediabranschen och är idag ledande i Sverige inom segmentet digital utomhusreklam i storformat. Bolagets reklamytor finns fördelade på över 260 städer/orter i Sverige och erbjuder bolag en möjlighet att få en bred exponering av sina marknadsföringskampanjer. Under 2016 har bolaget breddat sin produktportfölj till att nu innefatta media, digital signage, production och creative. AdCityMedias breda utbud har medfört att Bolaget förmedlat reklamytor åt ett stort antal multinationella koncerner. För mer information, vänligen besök Bolagets hemsida www.adcitymedia.com http://www.adcitymedia.com . AdCityMedias aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North. Mangold Fondkommission AB, tel: +46 8 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser.