Raybased
Uppdatering från Fastighetsmässan Syd i Malmö (Cision)

2016-02-10 16:44
Som tidigare kommunicerats deltar Raybased på Fastighetsmässan Syd i Malmö under 10-11 februari. Fastighetsmässan är norra Europas största mötesplats för fastighetsbranschen.
Raybased deltar på mässan tillsammans med samarbetspartnern Bravida och demonstrerar Raybaseds trådlösa teknik för avancerad uppkopplad fastighetsautomation. Under mässans första dag har intresset varit stort för Raybaseds system och dess tillämpningar. Bolaget har redan fört många intressanta samtal med potentiella kunder och samarbetspartners. För Raybaseds del är Fastighetsmässan ett utmärkt tillfälle att fördjupa kunskapen om de problemställningar som i synnerhet fastighetsägare upplever idag. Många investerare har hört av sig till Raybased och efterfrågat en demonstration av Raybaseds system. Då bolaget har möjlighet att visa upp ett flertal av systemets tillämpningar under Fastighetsmässan vill bolaget uppmuntra intresserade investerare att besöka Raybaseds monter (M.22) för en demonstration. Raybased för just nu ett flertal dialoger med större fastighetsägare och globala aktörer inom fastighetsrelaterade områden. Dessa dialoger berör såväl installationer av systemet som potentiella samarbeten. I takt med att dialogerna utmynnar i reella avtal kommer dessa självklart att kommuniceras till aktiemarknaden. Slutligen vill vi tacka samtliga investerare som hört av sig med frågor och funderingar och ber om förståelse för att återkoppling tidvis sker med viss eftersläpning. Bolaget befinner sig i ett mycket intensivt skede och bolaget behöver prioritera resurser till kundvårdande aktiviteter. För ytterligare information Lars Granbom VD, Raybased AB (publ) Telefon: 0703-196 530 E-post: lars.granbom@raybased.com Jonny Sandberg Styrelseordförande, Raybased AB (publ) Telefon: 0708-287 470 E-post: jonny.sandberg@raybased.com (lars.granbom@raybased.com) Om bolaget Raybased är ett svenskt teknikbolag som har utvecklat en trådlös plattform för fastighetsautomation och som gör det möjligt att övervaka, styra och optimera alla elektriska funktioner i en fastighet, såsom t.ex. värme, ventilation, belysning och säkerhet. Bolagets system har ett öppet gränssnitt och är kompatibel med alla de standarder och protokoll som finns idag på en mycket fragmenterad marknad. Bolagets primära målmarknad är kommersiella fastigheter.