Redsense
NxStage Medical Inc blir storägare i Redsense Medical (Cision)

2015-06-23 11:39
Redsense Medical har nu fått in samtliga godkännanden för att NxStage Medical Inc ska kvitta sitt lån om 750 000 USD till 1 128 533 aktier i Redsense Medical enligt avtal och beskrivningen i Informations memorandumet inför listningen. Ärendet är inlämnat till bolagsverket för registrering och när NxStage kvittning är registrerad kommer Redsense Medical att ha 8 328 533 aktier och 1 100 000 teckningsoptioner TO 1. Halmstad den 23 juni 2015 Styrelsen i Redsense Medical AB (publ) För ytterligare information, vänligen kontakta: Peter Ahlgren Styrelseordförande Redsense Medical AB (publ) Mobil: 070-815 09 91 Patrik Byhmer Vd Redsense Medical AB (publ) Telefon: +46 (0) 35 ‑ 10 60 30 E-post: patrik.byhmer@redsensemedical.com Hemsida: www.redsensemedical.com Redsense Medical AB (publ) i korthet Redsense Medical AB (publ.) utvecklar, marknadsför och säljer system för dialysövervakning. Företaget har sitt säte i Halmstad och har även kontor i Chicago, IL., USA. www.redsensemedical.com Produkten: Redsense ett optiskt system som varnar för blödning vid dialysbehandling. Det är mycket enkelt att använda. Sensorplåstret fästs över vennålens instickshål och ljus leds till och från larmenheten genom en optisk fiber i sensorplåstret. Blod på sensorn ger en ljusförlust vilket utlöser larmet och kan rädda liv. Redsense Medicals vennålslarm säljs i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Storbritannien, Irland, USA, Österrike, Tyskland, Australien, Holland och Belgien.

Redsense Medical - I dag