Royal Design Group
Royal Design bygger designhus i Jönköping – invigning hösten 2015 (Cision)

2015-04-14 07:55
Kalmar, 14 april 2015. Royal Design bygger via Lustgården AB ett stort designhus på Solåsen i Jönköping med bedömd invigning under fjärde kvartalet 2015. Design, möbler, belysning och heminredning från Skandinaviens och Europas ledande designvarumärken för alla delar av hemmet kommer att marknadsföras i en miljö där kända varumärken möter morgondagens trender och inredningsfavoriter.
”RoyalDesign.se är Sveriges ledande e-handelsaktör med över 350 varumärken, mer än 100 000 designprodukter samt 250 000 kunder. Vi har skapat ett unikt erbjudande och ett starkt varumärke i Royal Design och vi ser en stor efterfrågan att även utöka vårt butikskoncept där vi fullt ut kan visa vårt erbjudande och personligen möta kunden. Vårt multikanalkoncept ”e-tail” – där vi kombinerar e-handel och fysiska butiker – ger våra kunder en stor valfrihet inte bara gällande utbud utan även vid leverans och service oavsett kanal. Vi möter kunderna på deras villkor”, säger Hans Bengtsson, VD och koncernchef Royal Design Group AB. Satsningen på ett designhus är i linje med den multikanalstrategi som RoyalDesign.se bedriver, där e-handeln kombineras med fysiska butiker och hög personlig service. Satsningen på strategiskt placerade butiker är en del av bolagets tillväxtstrategi och i dagsläget finns åtta RoyalDesign.se-butiker runt om i Sverige samt en Rum21-butik i Göteborg. ”Valet att bygga ett Royal Design-hus i Jönköping och på Solåsen kändes självklart. Vi ser redan idag en stor kundkrets i Jönköping med omnejd och genom en etablering på Solåsen kommer Royal Design att få ett mycket bra läge vad gäller kundflöde, infrastruktur och upptagningsområde. Vi ville samtidigt skapa ett designhus utöver det vanliga där både exteriör och interiör ska genomsyras av design, stil, trend och kvalitet. Med arkitekturen och placeringen på Solåsen fick vi genom Lustgården AB allt detta på plats. Det finns också ett stort designintresse i hela regionen med en historik av designers och varumärken inom möbler och inredning vilket talar för Royal Design och vårt nya designhus”, avslutar Hans Bengtsson. För ytterligare information, vänligen kontakta: Hans Bengtsson, VD och koncernchef Royal Design Group AB Tel: 0708-20 29 65, e-post: hans.bengtsson@royaldesign.se TILL REDAKTÖRERNA Om RoyalDesign.se RoyalDesign.se är Nordens ledande e-handelsaktör inom design, möbler och heminredning. Bolaget grundades 1999 och har sedan dess utvecklats med lönsam och kraftig tillväxt. Idag marknadsför bolaget över 100 000 produkter från mer än 350 designvarumärken till 250 000 kunder via internet och i dagsläget 9 butiker i Sverige. Bolaget ska fortsätta växa på befintliga marknader och etablera sig på nya, med målet att erbjuda ännu fler kunder över hela världen design till rätt pris. www.royaldesign.se