Kopy Goldfields
GV Gold investerar ytterligare 3 miljoner USD i prospekteringssteg 2 på Krasny-licensen (beQuoted)

2015-03-25 08:46
Kopy Goldfields AB (publ) (Kopy Goldfields eller Bolaget) är glada att kunna tillkännage att den ryska guldproducenten och tillika joint venture partnern GV Gold OJSC (GV Gold) formellt har givit klartecken att fortsätta till prospekteringssteg 2 på Krasny-licensen och en investering om ytterligare 3 miljoner USD för prospektering har gjorts. GV Gold hade inom ramarna för aktieägaravtalet rätt till tre månaders betänketid efter avslutandet av prospekteringssteg 1 för att bestämma om de ville investera ytterligare 3 miljoner USD och fortsätta till prospekteringssteg 2. Detta beslut har nu formellt fattats och likviden har erhållits av joint venture-bolaget. Stockholm, 25 mars 2015 För mer information, vänligen kontakta: Mikhail Damrin, VD, +7 916 808 12 17, mikhail.damrin@kopygoldfields.com mailto:mikhail.damrin@kopygoldfields.com Tim Carlsson, CFO, + 46 702 31 87 01, tim.carlsson@kopygoldfields.com mailto:tim.carlsson@kopygoldfields.com Följande dokument kan hämtas från beQuoted Kopy Goldfields Pressrelease 2015-03-25 (Swedish).pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=15842 Kopy Goldfields Pressrelease 2015-03-25 (English).pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=15843 Om Kopy Goldfields AB Kopy Goldfields AB (publ), listat på Nasdaq First North i Stockholm, är ett guldprospekteringsbolag i ett av världens främsta guldmineralområden, Lena Goldfields, Bodaibo, Ryssland. Bolaget innehar rättigheterna till elva berggrundslicenser för både prospektering och produktion som täcker 1 963 kvadratkilometer. Målsättningen med Kopy Goldfields verksamhet är att skapa värde genom att identifiera och förvärva högpotentiella guldfyndigheter och därefter utföra tidig prospektering tills dess att fyndigheten antingen kan säljas eller utvecklas i samarbete med en annan partner under ett joint venture avtal. Kopy Goldfields tillämpar International Financial Reporting Standards (IFRS), som godkänts av EU. Aqurat Fondkommission verkar som Certified Adviser, tel: 08-684 05 800. Aktien Ticker: KOPY http://www.nasdaqomxnordic.com/shares/microsite?Instrument=SSE77457 http://www.nasdaqomxnordic.com/shares/microsite?Instrument=SSE77457 Utestående aktier: 54.444.996

Kopy Goldfields - I dag