QBNK Holding AB (publ)
QBank listat i Markets and Markets senaste rapport om DAM-marknaden (Cision)

2015-03-13 16:01
Markets and Markets har släppt en rapport över DAM-marknaden för perioden 2014 - 2019. QBank är listat som en av aktörerna.
I dagarna släpptes Markets and Markets marknadsanalys och prognos över DAM-marknaden för perioden 2014 - 2019. I rapporten listas QBank som en av aktörerna tillsammans med tio andra globala företag. DAM-marknaden spås en god framtid tack vare den rådande trenden av content marketing. Bilder och filmer blir allt viktigare i kommunikationen vilket resulterar i att fler är i behov av ett DAM-system för att effektivisera hanteringen av dessa filer. Rapporten fastställer att den globala DAM-marknaden spås växa med 28.9% per år i genomsnitt fram till 2019 med störst tillväxt i Asien. QBNK följer samma positiva trend och växer snabbare än marknaden. Den globala DAM-marknaden beräknas omsätta drygt 34 miljarder SEK 2019. Om Markets and Markets Markets and Markets bevakar och producerar marknadsanalyser i över 10 olika industrier och släpper ca 400 fullskaliga marknadsrapporter per år. Mer information om finns på www.marketsandmarkets.com (http://www.evry.se)

QBank - I dag