Advenica
Advenica levererar cybersäkerhet till svensk myndighet (Cision)

2014-12-04 15:01
Cybersäkerhetsföretaget Advenica har fått en beställning på VPN-utrustning för IP-nätverk från en svensk myndighet. Ordervärdet är 3,8 MSEK och leverans sker före årsskiftet.
Advenica har under flera år levererat liknande utrustning till denna svenska myndighet och beställningen avser komplettering till befintlig VPN-utrustning. Den är godkänd enligt högsta säkerhetsklassificering i både Sverige (Top Secret level) och EU (SECRET UE/EU level). ”Vi har sedan länge ett väletablerat, strategiskt samarbete med denna myndighet för utveckling av högteknologiska cybersäkerhetslösningar. Vi är glada att få fortsatt förtroende som leverantör”, säger Andreas Linde, VD på Advenica. För ytterligare information kontakta: VD Andreas Linde 070-838 66 71, andreas.linde@advenica.com. Om Advenica Advenica är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhet. Advenica utvecklar, tillverkar och säljer avancerade cybersäkerhetslösningar som förhindrar intrång, stöld och dataläckage vid informationsutbyten och möjliggör därmed samverkan mellan och inom nationer, organisationer och system med höga säkerhetskrav. Cybersäkert på ett enkelt sätt. Läs mer på www.advenica.com

Advenica AB - I dag