Fremgang på jobmarkedet giver fortsat vækst hos Jobindex (Nasdaq OMX)

2014-11-10 07:09
Trods usikkerhed hen over sommeren og efteråret om hvorvidt både økonomien og aktiemarkederne var på vej op eller ned, ser det stadig positivt ud på jobmarkedet. Jobannoncetallene viste en lille pause i stigningen henover sommeren, men den seneste Dansk Jobindex rapport fra viser at der blev lagt hele 18.600 nye jobannoncer på nettet i oktober måned, hvilket er en fremgang på over 2000 jobannoncer i forhold til oktober sidste år. Fortsat optur for Jobindex Fremgangen på jobmarkedet kan også mærkes på omsætning og bundlinje hos Jobindex. Den samlede nettoomsætning i 3. kvartal 2014 blev på 49 mio. kr. mod 33 mio. kr. i 3. kvartal 2013, mens overskud før renter og skat i 3. kvartal 2014 steg til 10 mio. kr. mod 6 mio. kr. i 3. kvartal 2013. Hos Computerworld er der en fortsat positiv udvikling hvor især kursusafdelingen og events går rigtigt godt. Nye, klare profiler StepStone og it-jobbank foretager investeringer i den nye skarpe positionering som leder- og karrieresite for StepStone og it-niche for it-jobbank. Begge selskaber har lanceret nye løsninger, der når bredere ud til passive og aktive kandidater, og dette har øget gennemsnitsordrestørrelsen og haft en posi­tiv indvirkning på salget. ”Det går kort sagt rigtig godt – både for Jobindex og vores datterselskaber. Det er samtidigt glædeligt, at vi kan se en fremgang på jobmarkedet med en vækst på 15 % i antallet af jobannoncer” siger Kaare Danielsen, direktør for Jobindex. Adm. direktør Kaare Danielsen, Jobindex A/S, tlf: 38323360, mail: investor@jobindex.dk Godkendt rådgiver Jakob Tolstrup Kristensen, Clearwater International K/S, tlf: 70225033