Scandinavian Organics
Almi beviljar lån till Scandinavian Organics (beQuoted)

2014-11-07 16:50
ALMI BEVILJAR LÅN TILL SCANDINAVIAN ORGANICS · Almi har beviljat ett lån om 3 MSEK till Scandinavian Organics Scandinavian Organics AB (publ) ("Scandinavian Organics" eller "Bolaget") har per den 4 november 2014 blivit beviljade ett lån från Almi om 3 MSEK. Lånet löper om fyra år och är amorteringsfritt i sex månader. - Det är väldigt glädjande att Almi valt att bevilja detta lån för stötta den pågående expansionen och matrevolutionen. Det visar vilket förtroende Almi har i verksamheten och vilken potential det här bolaget har, kommenterar Nils Wetterlind, VD. Stockholm den 7 november 2014 För ytterligare information, kontakta: VD: Nils Wetterlind Telefon: +46 72 223 68 88 Email: nils.wetterlind@scanorganics.com mailto:nils.wetterlind@scanorganics.com Följande dokument kan hämtas från beQuoted Scandinavian Organics Pressrelease 2014-11-07.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=13773 Om Scandinavian Organics Scandinavian Organics AB (publ) är en producent av ekologiska matprodukter till konkurrenskraftiga priser. På bara drygt ett år har Bolaget vuxit kraftigt och Bolagets produkter ligger nu centrallagerlagda inom ICA-koncernen (50 procent marknadsandel av dagligvaruhandeln i Sverige) och säljs även i ett stort antal Coop, Hemköp och City Gross. Från januari kommer Bolagets produkter även ligga centrallagerlagda hos City Gross, Axfood (Hemköp och Willys) samt med största sannolikhet även Coop. Företaget har även gjort stora framsteg inom den offentliga sektorn, framförallt inom skol- och äldreomsorgen.