Kopy Goldfields
Kommuniké från årsstämma i Kopy Goldfields (beQuoted)

2014-05-28 08:20
KOMMUNIK FRÅN ÅRSSTÄMMA I KOPY GOLDFIELDS Årsstämma med aktieägarna i Kopy Goldfields AB (publ) har hållits i Stockholm den 27 maj 2014. Ordförande för stämman var Claes Levin. Resultat och ställning, Disposition beträffande Kopy Goldfields AB:s (publ) resultat samt ansvarsfrihet Årsstämman beslutade att fastställa resultat- och balansräkningen för moderbolaget samt koncernens resultaträkning och rapport över finansiell ställning för år 2013. Årsstämman beslutade att disponera resultatet i enlighet med styrelsens förslag, samt att ingen utdelning ska utgå för räkenskapsåret 2013. Stämman beslutade att bevilja styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2013. Styrelse och revisorer Årsstämman beslutade att antalet styrelseledamöter skulle uppgå till 4 ledamöter. Kjell Carlsson, Andreas Forssell, Markus Elsasser och Johan Österling omvaldes som styrelseledamöter. Kjell Carlsson valdes till styrelseordförande. Årsstämman framförde sitt varma tack till de avgående styrelseledamöterna Markku Mäkelä och Sergei Petrov för deras insatser i bolaget. Årsstämman beslutade att bolaget som revisor ska ha ett registrerat revisionsbolag. För tiden intill utgången av nästa årsstämma valdes det registrerade revisionsbolaget Ernst & Young AB (EY). Arvoden till styrelse och revisorer Årsstämman fattade beslut om arvode och ersättning till icke anställda bolagsstämmovalda styrelseledamöter enligt följande, i enlighet med det aktieägarförslag som lagts fram till årsstämman: (A) 130 000 kronor till styrelsens ordförande (föregående år: 260 000 kr) och 50 000 kronor vardera till övriga styrelseledamöter (100 000 kr). Ersättning ska vidare kunna utgå till styrelseledamöter enligt räkning för särskilda konsulttjänster, förutsatt att sådana insatser på förhand godkänts av två styrelseledamöter i förening. Under förutsättning att det är kostnadsneutralt för bolaget och efter överenskommelse mellan bolaget och styrelseledamoten kan bolaget medge att styrelsearvodet faktureras genom ett av styrelseledamoten ägt bolag. Om så sker ska det fakturerade arvodet ökas med ett belopp motsvarande sociala avgifter enligt lag och med mervärdesskatt enligt lag. (B) högst 260 000 teckningsoptioner till styrelsens ordförande och högst 130 000 teckningsoptioner vardera till övriga styrelseledamöter, varvid fattades beslut om riktad emission av sammanlagt högst 650 000 teckningsoptioner av Serie 2014/2016 på de villkor som framgått av kallelsen samt av det fullständiga förslaget inför årsstämman. Årsstämman beslutade vidare att arvode till revisorerna ska utgå enligt godkänd räkning. Valberedning Årsstämman fastställde de av valberedningen föreslagna riktlinjerna för utseende av valberedning inför årsstämman 2015. Emissionsbemyndigande Årsstämman beslutade om bemyndigande till styrelsen att besluta om nyemission av aktier, teckningsoptioner, och/eller konvertibler i enlighet med styrelsens förslag. Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Kopy Goldfields ska offentliggöra enligt gällande regelverk. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 maj 2014 klockan 21.00. Stockholm, 28 maj 2014 För mer information, vänligen kontakta: Mikhail Damrin, VD, +7 916 808 12 17, mikhail.damrin@kopygoldfields.com mailto:mikhail.damrin@kopygoldfields.com Tim Carlsson, CFO, +46 702 31 87 01, tim.carlsson@kopygoldfields.com mailto:tim.carlsson@kopygoldfields.com Följande dokument kan hämtas från beQuoted Kopy Goldfields Kommuniké från årsstämma.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=12929 Om Kopy Goldfields AB Kopy Goldfields AB (publ), listat på NASDAQ OMX First North i Stockholm, är ett guldprospekteringsbolag i ett av världens främsta guldmineralområden, Lena Goldfields, Bodaibo, Ryssland. Bolaget innehar rättigheterna till elva berggrundslicenser för både prospektering och produktion som täcker 1 963 kvadratkilometer. Målsättningen med Kopy Goldfields verksamhet är att skapa värde genom att identifiera och förvärva högpotentiella guldfyndigheter och därefter utföra tidig prospektering tills dess att fyndigheten antingen kan säljas eller utvecklas i samarbete med en annan partner under ett joint venture avtal. Kopy Goldfields tillämpar International Financial Reporting Standards (IFRS), som godkänts av EU. Aqurat Fondkommission verkar som Certified Adviser, tel: 08-684 05 800. Aktien Ticker: KOPY www.nasdaqomxnordic.com/firstnorth/ http://www.nasdaqomxnordic.com/firstnorth/ Utestående aktier: 30 247 220 Mer information från beQuoted Nyhetsrum Kopy Goldfields http://www.bequoted.com/kopy-goldfields

Kopy Goldfields - I dag