Kiwok
Kiwok genomför nyemission riktad till allmänheten (Aktietorget)

2014-04-24 13:57

Styrelsen i Kiwok Nordic AB (publ) har den 22 april 2014, beslutat att genomföra en nyemission riktad till allmänheten. Teckningstiden i nyemission inleds den 25 april 2014. Efter genomförd nyemission avser bolaget ansöka om att B-aktierna i Kiwok tas upp till handel på AktieTorget.

Teckningstiden löper till och med den 30 maj 2014. Vid fulltecknad nyemission tillförs Kiwok 3,5 MSEK före emissionskostnader. Investeringsmemorandum, teaser och anmälningssedel finns att tillgå på Kiwoks och Aktieinvest Fondkommission AB:s respektive hemsida (www.kiwok.se och www.aktieinvest.se)

Kiwok i korthet:

Kiwok är ett medicinsk tekniskt företag verksamt inom mHealth (mobil hälsa). Företaget har utvecklat BodyKom, en global tjänst för distansövervakning av patienters hälsotillstånd, Remote Patient Monitoring (RPM), som effektiviserar patientövervakningen via mobil dataöverföring och beslutsstöd. Kiwok har beviljats metodpatent i USA och Sydkorea samt har ansökningar inne om patent i EU, Kanada och Indien. BodyKom är CE-märkt.

Motiv för nyemission:

Emissionslikviden kommer att huvudsakligen användas för att genomföra satsningar på marknadsföring och försäljning av BodyKom, i första hand i Europa och i andra hand i övriga marknader.

Stockholm 2014-04-24

För ytterligare information kontakta:
Anders Östlund, verkställande direktör Kiwok Nordic AB (publ)
telefon 08-550 036 70 alt. 0705-136 148 eller besök bolagets hemsida www.kiwok.se

Se nyheten från Kiwok