COREM PROPERTY GROUP FÖRVÄRVAR I GÖTEBORG (Nasdaq OMX)

2014-04-24 14:00
Corem utökar fastighetsbeståndet i Region Väst genom förvärv av fastigheten Backa 22:17. Fastigheten är belägen i Backadalens industriområde i Hisings Backa med närhet till E6an och passar väl in i Corems övriga bestånd i Region Väst. Fastigheten består av cirka 8 500 kvm, varav merparten utgörs av lagerytor. Fastigheten är fullt uthyrd till Duells. Affären genomförs som en bolagsöverlåtelse, med ett fastighetsvärde motsvarande cirka 70 miljoner kronor. Fastigheten tillträds omgående. MAQS Law Firm har agerat legal rådgivare åt Corem. "Fastigheten utgör ett bra komplement till Region Väst och passar väl in bland våra övriga fastigheter i Backa. Vi ser fram emot ett positivt samarbete med vår nya hyresgäst" säger Eva Landén, VD på Corem. För ytterligare information, vänligen kontakta: Verkställande direktör Eva Landén. Telefon 08-503 853 33 E-post: eva.landen@corem.se Corem Property Group AB (publ) Box 56085, SE-102 17 Stockholm Besök: Riddargatan 13 C Org nr 556463-9440, Säte Stockholm www.corem.se Informationen är sådan som Corem ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 24 april 2014 kl. 14.00

Corem Property Group B - I dag