Skanska
Skanska bygger kontorsfastighet i London, UK, för cirka 1 miljard kronor (Cision)

2014-04-17 08:30
Skanska har skrivit kontrakt med Helical Bar om att bygga den kommersiella fastigheten Creechurch Place i London, UK. Kontraktet är värt GBP 95 M, cirka 1 miljard kronor, vilket inkluderas i orderingången för Skanska UK för andra kvartalet 2014. Fastigheten, i centrala London, kommer att rymma totalt 26 000 kvadratmeter kontorsyta på 21 våningar. Skanska ansvarar för bygge, mekanisk och elektrisk konstruktion samt installationer i de viktigaste maskinrummen. Creechurch Place förväntas uppnå BREEAM "Excellent" när den är klar. Arbetet planeras starta i augusti 2014 och avslutas i september 2016. Skanska UK med cirka 5 000 medarbetare och intäkterna 2013 uppgick till cirka 13 miljarder kronor. Bolaget är verksamt inom husbyggnad, anläggningsarbeten, distributionsnät samt fastighetsunderhåll och kommersiell utveckling. Skanska är även ledande inom offentlig-privat samverkan, PPP, eller Private Financed Initiatives, PFIs. För ytterligare information, kontakta: Lizzie Sparrow, Communications, Skanska UK, tel +44 1923 423905 Edvard Lind, presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 08 Direktlinje för media, tel 010-448 88 99 Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.com (http://www.skanska.se/) Informationen är sådan som Skanska AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Idag är Skanska ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller gröna projekt. Koncernen har idag 57 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa, USA och Latinamerika. Omsättningen år 2013 uppgick till 136 miljarder kronor. ----------------------------------------------------------- http://news.cision.com/se/skanska/r/skanska-bygger-kontorsfastighet-i-london--uk--for-cirka-1-miljard-kronor,c9570941 http://mb.cision.com/Main/95/9570941/234580.pdf

Skanska B - I dag