Mangold
Delårsrapport för perioden 2014-01-01 - 2014-03-31 (beQuoted)

2014-04-17 08:13
DELÅRSRAPPORT FÖR PERIODEN 2014-01-01 - 2014-03-31 · Rörelseintäkterna steg 5,8 procent till 20,1 (19,0) mkr · Antal depåer växte till 4.266 (3 242) depåer · Eget kapital per aktie uppgick till 110,70 (112,10) kr · Resultat före skatt 1,9 (2,1) mkr Januari -Mars Rörelsens intäkter 20,1 (19,0) mkr Resultat före skatt 1,9 (2,1) mkr Resultat per aktie 3,29 (3,57) kr Eget kapital per aktie 110,70 (112,10) kr Tillgångar under förvaltning 1 904,1 (2 542,4) mkr Kommentarer från Verkställande Direktören: Intäkterna har ökat med cirka sex procent jämfört med samma period föregående år. Den underliggande verksamheten har utvecklats väl och efterfrågan på Mangolds tjänster har varit god under perioden. Flertalet av affärsområdena har vid utgången av perioden ett bra affärsläge och upplever ett gott marknadsklimat med full beläggning. Antalet depåer växte kraftigt under perioden till 4.266 st, en ökning med 404 st (+10,5%) sedan årsskiftet. Under perioden har Kapitalförvaltningen upplevt sjunkande volymer till följd av förändringar i Mangolds partnernätverk, men tycker sig kunna ana en svag återhämtning vid kvartalets utgång. Vi har en fortsatt stark finansiell ställning med ökande inlåning från allmänheten. Detta är en god grund för fortsatt expansion trots nya kapitaltäckningsregler som kommer att gälla från och med 2014. Kommande rapporttillfällen: Delårsrapport Kvartal 2 17 juli 2014 Delårsrapport Kvartal 3 16 oktober 2014 Rapporten i sin helhet bifogas Stockholm den 17 april 2014 Per Åhlgren Styrelseordförande Marcus Hamberg Styrelseledamot Ann-Marie Thörn Styrelseledamot Henrik Holm Styrelseledamot Marie Friman Styrelseledamot Vid frågor: 08-5030 1559 Per-Anders Tammerlöv, verkställande direktör Följande dokument kan hämtas från beQuoted Mangold Delårsrapport Q1 2014.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=12602 Om Mangold Mangold är en oberoende fondkommissionär som erbjuder moderna finansiella tjänster till företag, institutioner och privatpersoner. Bolaget bedriver i dagsläget verksamhet inom fem affärsområden; i) Aktiehandel, ii) Corporate Finance, iii) Emissionstjänster, iv) Kapitalförvaltning och v) Market Making. Mangold står under Finansinspektionens tillsyn och bedriver värdepappersrörelse enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Mangold är medlem på NASDAQ OMX Stockholm, AktieTorget och Nordic Growth Market samt derivatmedlem på NASDAQ OMX Stockholm. Bolaget är även clearingmedlem och emissionsinstitut hos Euroclear Sweden. Vidare är Mangold medlem i branschorganisationerna SwedSec Licensiering AB och Svenska Fondhandlareföreningen. Mangold är noterat på NASDAQ OMX First North Premier och handlas med kortnamnet MANG. Erik Penser Bankaktiebolag är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant, 08-463 80 00, www.penser.se http://www.penser.se .

Mangold - I dag