Image Systems AB
Välkommen till årsstämma i Image Systems AB (publ) den 20 maj 2014 (Cision)

2014-04-17 18:00
Styrelsen i Image Systems AB (publ) har idag fattat beslut om att utfärda kallelse till årsstämma tisdagen den 20 maj 2014 klockan 14.00 i bolagets lokaler på Telefonvägen 30 i Hägersten, Stockholm. Rätt att delta Aktieägare som önskar delta vid årsstämman ska dels vara införd som ägare i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken onsdagen den 14 maj 2014, dels anmäla sitt deltagande och eventuellt biträde vid årsstämman senast klockan 12.00 fredagen den 16 maj 2014. Anmälan sker per brev till Image Systems AB, "Årsstämma", Ågatan 40, 582 22 Linköping eller per e-post till bolagsstamma@imagesytems.se. Vid anmälan ska fullständigt namn, person- eller organisationsnummer, adress, telefonnummer dagtid, aktieinnehav samt, i förekommande fall, uppgift om ställföreträdare, ombud och biträden anges. Förslag till dagordning vid årsstämman 1. Öppnande av årsstämman 2. Val av ordförande vid årsstämman 3. Upprättande och godkännande av röstlängd 4. Godkännande av dagordning 5. Val av två protokolljusterare 6. Prövning av om årsstämman blivit behörigen sammankallad 7. Framläggande av årsredovisningen och revisionsberättelsen samt koncernredovisningen och koncernrevisionsberättelsen 8. Anförande av verkställande direktören 9. Beslut om: 1. fastställande av resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen, 2. dispositioner beträffande bolagets resultat enligt den fastställda balansräkningen, och 3. ansvarsfrihet för styrelseledamöterna och verkställande direktören 1. Fastställande av antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter samt av antalet revisorer och revisorssuppleanter 2. Fastställande av arvoden till styrelsen och revisor 3. Val av styrelse, styrelseordförande och eventuella styrelsesuppleanter, samt av revisor och eventuella revisorssuppleanter 4. Beslut om principer för utseende av valberedning 5. Beslut om riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare 6. Beslut om emissionsbemyndigande 7. Beslut om ändring av bolagsordningen 8. Beslut om nyemission av aktier, ändring av bolagsordningen, samt sammanläggning av aktier 9. Årsstämmans avslutande Övrigt Läs hela kallelsen i bifogat pdf-dokument. Kallelsen kommer även publiceras på bolagets hemsida www.imagesystems.se under sektionen "Investor Relations" samt kungöras i Post- och Inrikes Tidningar den 21 april 2014. Att kallelse har skett annonseras i Dagens Nyheter den 21 februari 2014. Detta pressmeddelande innehåller information som bolaget är skyldigt att delge enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Denna information lämnades till publicering kl. 18.00 torsdagen den 17 april 2014. Frågor besvaras av: Hans Isoz, VD, telefon 070-623 40 48, e-post hans.isoz@imagesystems.se Klas Åström, CFO, telefon 08-546 182 23, e-post klas.astrom@imagesystems.se Om Image Systems Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företagets vänder sig till en mängd branscher globalt och verksamheten bedrivs i de tre affärsområdena RemaSawco, Digital Vision och Motion Analysis. Image Systems har drygt 90 anställda på kontor i Linköping, Stockholm, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt utomlands i Storbritannien, USA, Norge, Finland och Nya Zeeland. År 2012 omsatte koncernen 133 Mkr. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap-lista under tickern IS. För ytterligare information besök vår hemsida på www.imagesystems.se ----------------------------------------------------------- http://news.cision.com/se/image-systems-ab/r/valkommen-till-arsstamma-i-image-systems-ab--publ--den-20-maj-2014,c9571290 http://mb.cision.com/Main/7480/9571290/234818.pdf

Image Systems - I dag