Fingerprint Cards AB
Gionee lanserar T1 smartphone med inbyggd fingeravtrycksteknologi från FPC. (GlobeNewswire)

2014-01-07 08:00
I januari släpper Gionee sin första smartphone med  inbyggd fingeravtryckssensor. Smartphonen som heter T1 kommer att marknadsföras i hela Kina och är försedd med inbyggd linjesensorteknologi från Fingerprint Cards ("FPC").  "Vi anser att sensorer för fingeravtryck och relaterade tillämpningar är en ny  nyckelfunktionalitet i smartphones som på samma gång ökar deras säkerhet och användbarhet. Vi är mycket nöjda med Fingerprint Cards teknologi och avser att utöka samarbetet så att det fortsätter även nästa år", säger Wang Lei, Vice President hos Gionee. Johan Carlström, VD för FPC, kommenterar: "Den kinesiska marknaden för smarta telefoner är världens i särklass största. De lokala kinesiska aktörerna ökar sina marknadsandelar och Gionee är en av de snabbast växande  aktörerna på denna marknad. På kort tid har Gionee tagit till sig vår teknologi och lanserat den på marknaden. Lanseringen av T1 mobilen är den tjugonde mobila enheten med FPC Inside vilket är ännu ett bevis på FPCs ställning som världsledande teknikleverantör inom kapacitiv fingeravtrycksteknologi av högsta kvalitet med bästa möjliga bildkvalitet och lägsta möjliga strömförbrukning." För mer information kontakta: Johan Carlström, VD Fingerprint Cards AB (publ), 031-60 78 20, investrel@fingerprints.com Om Fingerprint Cards AB (publ) Fingerprint Cards AB (FPC) utvecklar, producerar och marknadsför biometriska komponenter som genom analys och matchning av individers unika fingermönster fastställer den personliga identiteten. Tekniken utgörs av biometriska sensorer, processorer, algoritmer och moduler som kan användas separat eller i kombination med varandra. De konkurrensfördelar som FPCs teknik erbjuder är bland annat unik bildkvalitet, extrem robusthet, låg strömförbrukning och kompletta biometriska system. Med dessa fördelar och möjlighet till mycket låga tillverkningskostnader kan tekniken implementeras i volymprodukter som smarta kort och mobiltelefoner, där kraven på sådana egenskaper är extremt höga. FPCs teknik används även i produkter för IT och internetsäkerhet, passerkontroll etc.  Fingerprint Cards AB (FPC) är noterat på Nasdaq OMX Stockholm (FING B) och har sitt huvudkontor i Göteborg. Fingerprint Cards AB (publ) offentliggör denna information enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 januari 2014 klockan 08.00 CET. Viktig information Utgivning, publicering eller distribution av detta pressmeddelande i vissa jurisdiktioner kan vara föremål för restriktioner. Mottagaren av detta pressmeddelande ansvarar för att använda detta pressmeddelande och informationen häri i enlighet med tillämpliga regler i respektive jurisdiktion. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om eller inbjudan att förvärva eller teckna några värdepapper i Fingerprint Cards i någon jurisdiktion. Pressmeddelande (PDF): http://hugin.info/132202/R/1752885/591107.pdf This announcement is distributed by GlobeNewswire on behalf of GlobeNewswire clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Fingerprint Cards AB via GlobeNewswire [HUG#1752885]

Fingerprint Cards B - I dag