G&W Fondkommission
Inbjudan till Småbolagsfrukost 4 oktober 2013 (beQuoted)

2013-10-02 11:38
INBJUDAN TILL SMÅBOLAGSFRUKOST 4 OKTOBER 2013 Tid: 4 oktober 2013 kl. 08.15-11.00 Plats: Operaterrassen, Stockholm Småbolagsfrukosten är ett samarbete mellan Financial Hearings och G&W Fondkommission. Bolagen presenterar sin verksamhet och därefter följer en frågestund ledd av ekonomijournalisten Love Strandberg från nystartade ekonomisajten N360. Det är ett utmärkt tillfälle för investerare, media och analytiker att träffa dessa bolag och det finns även möjlighet att arrangera kortare enskilda möten med bolagen under dagen. Anmälan: Ni anmäler er samt finner mer info på www.financialhearings.com http://www.financialhearings.com alt. via mail till hearings@financialhearings.com mailto:hearings@financialhearings.com 08:15 Frukost 08:30 Kopparberg Mineral, VD Per Storm Kopparberg Mineral AB är ett mineralprospekteringsbolag. Bolagets långsiktiga strategiska målsättning är att skapa ett betydande mineralbolag genom investeringar i prospektering. Kopparberg Mineral har totalt 14 undersökningstillstånd om cirka 4 500 hektar, en bearbetnings-koncession om 11 hektar och äger 19,25% i intressebolaget Nordic Iron Ore AB samt 50% i intressebolaget Norrliden Mining AB. 09:00 Kancera, VD Thomas Olin Kancera bedriver utveckling av läkemedel som tar sin start i nya behandlingskoncept och avslutas med försäljning av en läkemedelskandidat till internationella läkemedelsbolag. Kancera utvecklar idag läkemedel för behandling av leukemi och solida tumörer genom att dels stoppa överlevnads-signaler i cancercellen och dels strypa cancerns ämnesomsättning. 09:30 Immunicum, VD Jamal El-Mosleh Immunicum AB (publ) utvecklar läkemedel för immunbaserad behandling av cancer. Företagets båda huvudgrupper av terapeutiska cancervaccin, SUBCUVAX® och INTUVAX®, samt metoden för expansion av tumörspecifika T-celler (CD70) bygger på den Nobel-prisade upptäckten av dendritiska celler och deras centrala roll vid aktiveringen av det specifika immunsvaret. Eftersom råvarukällan utgörs av dendritceller från friska blodgivare så kan Immunicums produkter produceras i stor skala. Immunicums metod har bevisad effekt i djurstudier studeras nu på människa i kliniska studier. 10:00 C-Rad, VD Tim Thurn C-RAD AB bedriver utveckling, tillverkning och försäljning av produkter och lösningar för användning inom avancerad strålterapi. Företaget med dotterbolag är baserade i Uppsala och Östersund. Verksamheten riktar sig mot strålbehandlingskliniker över hela världen. 10:30 Starbreeze, VD Bo Andersson Klint Starbreeze är en av Sveriges största oberoende spelutvecklare. Starbreeze utvecklar data- och TV-spel i egen regi och i partnerskap med ledande internationella spelförläggare. I spelportföljen finns tio titlar som har lanserats, där PAYDAY 2 och Brothers - A Tale of Two Sons är de senast släppta spelen. Starbreeze grundades 1998 och har drygt 5 000 aktieägare. 2013-10-02 Följande dokument kan hämtas från beQuoted G&W Fondkommission Pressrelease 2013-10-02.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=11413 Om G&W Fondkommission: G&W Fondkommission är en registrerad firma till G&W Kapitalförvaltning AB, ett auktoriserat och oberoende värdepappersbolag som står under Finansinspektionens tillsyn. G&W bedriver verksamhet inom Kapitalförvaltning och Corporate Finance. G&W Corporate Finance erbjuder kvalificerad rådgivning kring frågor rörande bl.a. kapitalanskaffning, emissioner, notering, strukturaffärer och kommunikation till mindre och medelstora företag, såväl etablerade bolag som företag i tidiga skeden. G&W Kapitalförvaltning erbjuder diskretionär och rådgivande förvaltning med personlig service till utvalda kundsegment. Mer information om G&W Fondkommission, G&W Kapitalförvaltning, G&W Corporate Finance, se www.gwkapital.se http://www.gwkapital.se/ .