Comviq
Comviq första mobiloperatör i Sverige att ta bort uppsägningstid på abonnemang (Cision)

2013-03-26 07:01
Comviq tar nu som första svenska mobiloperatör bort uppsägningstid på mobilabonnemang. Beslutet gäller alla Comviq Fastpris-kunder - befintliga och nya - med start i dag. - Uppsägningstid för mobilabonnemang känns inte i linje med den frihet vi upplever att våra kunder tycker är viktig. Därför tar vi som första svenska mobiloperatör helt bort uppsägningstiden, säger Magnus Larsson, chef för Comviq. För mer information: Magnus Larsson, chef för Comviq, 073-660 25 03. Oliver Carrà, Pr- och presschef, 070-426 40 06. Sammanfattning: · Alla svenska mobiloperatörer har uppsägningstid på abonnemang i olika utsträckning i dag. Uppsägningstiden gäller från det att kunden sagt upp sitt abonnemang, även efter det att bindningstiden gått ut. · Comviq går nu som första mobiltelefonioperatör i Sverige ut med att ta bort uppsägningstid på sitt abonnemang Comviq Fastpris. Då abonnemangskunder betalar i förskott så avslutas abonnemanget efter innevarande betalningsperiod (månad) gått ut. · Ändringen gäller omedelbart och omfattar såväl befintliga som nya kunder. Comviq har sedan 1981 varit pådrivande för att ge de svenska mobilkunderna billigare och enklare mobiltelefoni. Genom att våga vara annorlunda och göra tvärtom är vi den moderna priskrigaren. Våra abonnemang med superlågt fastpris där allt ingår säljs på comviq.se. Och så har vi kontantkort som slår allt annat hos mer än 19 000 återförsäljare i Sverige. Hela idén med Comviq är att det ska vara Billigt. Billigt. Billigt. ----------------------------------------------------------- Denna information skickades av Cision http://news.cision.com/se http://news.cision.com/se/comviq/r/comviq-forsta-mobiloperator-i-sverige-att-ta-bort-uppsagningstid-pa-abonnemang,c9391067 Följande filer finns att ladda ned: http://news.cision.com/se/comviq/i/magnus-larsson--ansvarig-comviq,c1299834 Magnus Larsson, Ansvarig Comviq