Avanza
Di-chef till Placera Nu (Cision)

2007-12-07 08:00
Di-chef till Placera Nu Gunnar Wrede, tidigare ansvarig utgivare för Dagens Industris tv-kanal DiTV, tar över som chefredaktör för nättidningen Placera Nu, med 80 000 unika läsare varje vecka. - Nu måste jag bli ännu mer konkret. Varje artikel sluta med "köp" eller "sälj". Och det gäller både fonder och aktier, säger Gunnar Wrede. Gunnar Wrede ersätter Peter Benson, som ska starta förvaltningsbolag. Bolaget Placera Media utökar ytterligare och ska även rekrytera ny chefredaktör och journalist till systertidningen Börsveckan. Bolaget Placera Media startade i maj 2006 och ägs av Avanza Bank. Bolaget publicerar Placera Nu, Börsveckan och Börsguiden. För mer information: Gunnar Wrede, tillträdande chefredaktör Placera Nu, 070-2152982 Johan Kleis, vd Placera Media 070-7704580 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Cision http://newsroom.cision.com Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=627515&fn=wkr0001.pdf

Avanza Bank Holding - I dag