Commodity Quest
Flödestest av brunnen Tomahawk Humble B#8 (Aktietorget)

2013-12-20 08:51

Brunnen Tomahawk Humble B#8 sattes i testproduktion under 2 x 4 timmar på torsdagen och producerade på dygnsbasis en volym på 290 fat med en oljeandel på 70 %. Brunnen visade ett bottentryck på 1250 psi och visade även en viss inbladning av gas. Under testperioden var oljeandelen stabil vilket gör oss övertygade om att produktionsnivån kommer ligga över 150 fat per dag.

”Vi fortsätter att förvånas över de produktionsnivåer vi ser på borrningarna på Concorde Dome. Testet av B#8 förändrade den ursprungliga förväntningen att brunnen B#9 skulle bli brunnen med högst produktion. Med bättre bottentrycket och en anmärkningsvärd hög oljeandel kommer B#8 med stor sannolikhet bli den största producerande brunnen.

Utvecklingen står nu still till efter nyår. Vi planerar det bästa sättet att uppnå maximal produktion på samtliga brunnar och få dem i stabil produktion under första kvartalet 2014. Så snart arbetet är slutfört planerar vi att starta nästa borrprogram.

Jag vill också avsluta med att önska våra aktieägare en god jul och gott nytt år”, säger Pål Mörch, VD.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Pål Mörch, VD Commodity Quest AB (publ) Tel: 08-120 66 130

Om Commodity Quest
Commodity Quest har som affärsidé att genom ett aktivt ägande i företag inom råvaru- och energisektorn inneha en väl diversifierad portfölj av investeringar vilka tillsammans skall skapa mervärde för aktieägarna. Bolaget har idag större delen av sina investeringar i aktier i företag verksamma inom guld, sand samt olja och gas. Commodity Quest är sedan januari 2011 noterat på Aktietorget och har cirka 4 000 aktieägare.

Se nyheten från Commodity Quest

First Hotels - I dag