Commodity Quest
Flödestest av brunnen Tomahawk Humble B#10 (Aktietorget)

2013-12-11 08:30

Brunnen Tomahawk Humble B#10 sattes i testproduktion under måndag kväll och producerade mellan klockan 17:00 och 20:00 totalt 27 fat olja med en biproduktion av 100 fat vatten. Brunnen uppvisade stabila egenskaper med konstanta flödesnivåer på 1900 fots djup, samt ett tryck på 1200 psi.

”Vi är mycket nöjda med resultaten från den första testproduktionen på brunnen B#10. Teoretiskt ser vi produktionsnivåer väl över 100 fat per dag, men vi förväntar oss en uthållig nivå på mellan 30-50 fat per dag när flödet stabiliserats. För att ytterligare förbättra produktionen undersöker vi nu möjligheterna att minska biproduktionen av vatten för att på så sätt öka oljeproduktionen. Brunnens bottentryck på 1200 psi är nära det perfekta ’virgin pressure’ för produktion av brunnar med B#10’s beskaffenhet.

Vi kommer under morgondagen inleda testproduktion av brunnen B#9 och återkommer med resultat inom en vecka”, säger Pål Mörch, VD.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Pål Mörch, VD Commodity Quest AB (publ) Tel: 08-120 66 130

Om Commodity Quest
Commodity Quest har som affärsidé att genom ett aktivt ägande i företag inom råvaru- och energisektorn inneha en väl diversifierad portfölj av investeringar vilka tillsammans skall skapa mervärde för aktieägarna. Bolaget har idag större delen av sina investeringar i aktier i företag verksamma inom guld, sand samt olja och gas. Commodity Quest är sedan januari 2011 noterat på Aktietorget och har cirka 4 000 aktieägare.

Se nyheten från Commodity Quest

First Hotels - I dag