Lyft
Lyft skapar mediadivision för att utöka sina reklamtjänster (Finwire)

2022-08-08 14:37

Taxiapptjänsten Lyft skapar affärsenheten Lyft Media för att öka sin reklamnärvaro med annonser i bilar, i appen och på cykeldelningsstationer. Det skriver Wall Street Journal och hänvisar till en talesperson från bolaget.

Nyheten kommer mer än två år efter att Lyft förvärvat Halo Cars, som tillverkar bildskärmar för att visa digitala annonser ovanpå bilar. Utöver takannonserna kommer Lyft nu att tillåta varumärken att visa innehåll på surfplattor i bilen.

Lyfts konkurrent Uber gick in i mediebranschen 2019, när de började sälja annonser genom sin Uber Eats-app. Uber började senare erbjuda annonser ovanpå sina bilar och i sin app.

Filip Lindkvist
Nyhetsbyrån Finwire



redaktion@finwire.org
© Copyright

Uber Technologies - I dag

{point.key}

Lyft A - I dag

{point.key}

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -

Valutor

Valuta +/- % Senast
USD/SEK - -
EUR/SEK - -
GBP/SEK - -
EUR/USD - -

Räntor

Ränta +/- % Senast
5-års ränta - -
10-års ränta - -

Råvaror

Råvara +/- % Senast
Guld - -
Silver - -
Koppar - -