The Walt Disney Company
Disney ska begränsa reklamen i annonsfinansierat abonnemang av Disney+ (Finwire)

2022-05-17 14:46

Amerikanska nöjesbolaget Walt Disney kommer endast ha cirka fyra minuters reklam per timme på sin annonsstödda version av Disney+, som ska lanseras senare i år. Det uppgav företrädare från företaget, skriver Wall Street Journal.

Vidare kommer ingen reklam att visas till förskolebarn när de använder sina konton - oavsett vad de tittar på.

Den planerade annonsmängden på fyra minuter i timmen är mindre än den för de flesta av tjänstens rivaler och betydligt mindre än för traditionell TV, sade företaget. Annonsköpare har uppgett att Disney+ vill debitera mellan 50 och 60 dollar för varje 1 000 tittare. Den prisklassen är i linje med andra toppstreamingstjänster, men det är fortfarande dyrt med tanke på att man inte kan begära att deras annons ska visas i specifika program, något man kan göra på traditionell TV, uppgav annonsköpare. Disney har avböjt att kommentera prissättningen.

Disney har sagt att det annonsfinansierade abonnemanget ska släppas i slutet av 2022.

Filip Lindkvist
Nyhetsbyrån Finwire



redaktion@finwire.org
© Copyright

Walt Disney - I dag

{point.key}

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -

Valutor

Valuta +/- % Senast
USD/SEK - -
EUR/SEK - -
GBP/SEK - -
EUR/USD - -

Räntor

Ränta +/- % Senast
5-års ränta - -
10-års ränta - -

Råvaror

Råvara +/- % Senast
Guld - -
Silver - -
Koppar - -