FACEBOOK
ANNONSERING PÅVERKAS AV PLATTFORMSFÖRÄNDRINGAR (Direkt)

2021-09-22 19:47

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Facebook, som tidigare förvarnat för att nya Apple-uppdateringar riskerar att leda till sämre annonsspårning, bekräftade på onsdagen att effektiviteten för bolagets annonseringsverksamhet minskat.

Det framgår i ett blogginlägg signerat Facebooks produktmarknadschef Graham Mudd.

Uppdateringar, bland annat från Apple, uppges ha skadat Facebooks förmåga att mäta annonsframgångar vilket i sin tur skadat den uppmätta lönsamheten för annonsörerna, skrev Mudd.

Produktmarknadschefen uppger vidare att antalet konverteringar, exempelvis försäljning eller appinstallationer, estimeras vara omkring 15 procent högre än vad Facebook kunnat uppmäta och därmed rapportera till annonsörerna.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion

Nyhetsbyrån Direkt


Meta Platforms A - I dag

{point.key}

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -

Valutor

Valuta +/- % Senast
USD/SEK - -
EUR/SEK - -
GBP/SEK - -
EUR/USD - -

Räntor

Ränta +/- % Senast
5-års ränta - -
10-års ränta - -

Råvaror

Råvara +/- % Senast
Guld - -
Silver - -
Koppar - -