We Are Spindye
We Are Spindye upplevde fördröjd coronaeffekt (Finwire)
2021-03-01 07:09
Cleantech-bolaget We Are Spindye redovisar små förändringar av sin omsättning och sitt resultat i det fjärde kvartalet. Styrelsen föreslår ingen utdelning.
Omsättningen uppgick till 0,7 miljoner kronor (-0,5).
Rörelseresultatet blev -3,8 miljoner kronor (-3,1).
Resultatet före och efter skatt var -4,1 miljoner kronor (-3,1). Ingen utdelning föreslås.
"Med ett turbulent 2020 i ryggen, där hela modebranschen såg en kraftigt minskad försäljning, blev det naturligt för oss att fokusera på kostnader och förbereda bo-laget på en comeback till normala nivåer efter pandemin. Vi har upplevt en fördröjd coronaeffekt som påverkat oss order-mässigt även under fjärde kvartalet", skriver vd Andreas Andrén i rapporten.
We Are Spindye-chefen pekar samtidigt på att bolaget ingått en rad prestigefyllda samarbeten under det fjärde kvartalet, däribland ett första nordamerikanskt samarbete med NOAH NYC x Timex. Samarbetet med H&M är också mycket viktigt för bolaget.
"Intresset för vårt erbjudande och varumärke har efter det nått helt nya nivåer och det märks tydligt i vår projekt-pipeline. Vi blir kontinuerligt kontaktade av internationella varumärken som vill jobba med oss", skriver Andrén i vd-ordet.
[Tabell 1]
Omsättningen uppgick till 0,7 miljoner kronor (-0,5).
Rörelseresultatet blev -3,8 miljoner kronor (-3,1).
Resultatet före och efter skatt var -4,1 miljoner kronor (-3,1). Ingen utdelning föreslås.
"Med ett turbulent 2020 i ryggen, där hela modebranschen såg en kraftigt minskad försäljning, blev det naturligt för oss att fokusera på kostnader och förbereda bo-laget på en comeback till normala nivåer efter pandemin. Vi har upplevt en fördröjd coronaeffekt som påverkat oss order-mässigt även under fjärde kvartalet", skriver vd Andreas Andrén i rapporten.
We Are Spindye-chefen pekar samtidigt på att bolaget ingått en rad prestigefyllda samarbeten under det fjärde kvartalet, däribland ett första nordamerikanskt samarbete med NOAH NYC x Timex. Samarbetet med H&M är också mycket viktigt för bolaget.
"Intresset för vårt erbjudande och varumärke har efter det nått helt nya nivåer och det märks tydligt i vår projekt-pipeline. Vi blir kontinuerligt kontaktade av internationella varumärken som vill jobba med oss", skriver Andrén i vd-ordet.
[Tabell 1]
newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire
Nyhetsbyrån Finwire