Aller Media rapporterar resultatförbättring på 26 procent (Finwire)
2021-01-21 11:53
Mediehuset Aller Media redovisar en resultatförbättring på 26 procent under det brutna räkenskapsåret 2019/2020. Resultatet för året landade på 140 miljoner kronor och ebita-resultatet beskrivs som bolagets historiskt bästa, enligt ett pressmeddelande.
Intäkterna ökade till 1 664 miljoner kronor, från 1 619 miljoner kronor i fjol.
Båda affärsområdena, såväl mediadelen som Ahead Group, når rekordnivå gällande ebita. Mediadelen, med ett ebita-resultat på 90 miljoner kronor, har ökat sitt resultat med 23 procent jämfört med föregående år. Ahead Group, med kommunikationsbyråerna OTW, Make Your Mark och Narva, har med ett ebita-resultat på 46 miljoner kronor lyckats öka sitt resultat med 31 procent jämfört med föregående år.
Aller Media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.
Intäkterna ökade till 1 664 miljoner kronor, från 1 619 miljoner kronor i fjol.
Båda affärsområdena, såväl mediadelen som Ahead Group, når rekordnivå gällande ebita. Mediadelen, med ett ebita-resultat på 90 miljoner kronor, har ökat sitt resultat med 23 procent jämfört med föregående år. Ahead Group, med kommunikationsbyråerna OTW, Make Your Mark och Narva, har med ett ebita-resultat på 46 miljoner kronor lyckats öka sitt resultat med 31 procent jämfört med föregående år.
Aller Media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.
Anna Sundström
anna.sundstrom@finwire.se, 0733-988 404
Nyhetsbyrån Finwire
anna.sundstrom@finwire.se, 0733-988 404
Nyhetsbyrån Finwire