BETTING
BRITTISKT UTSKOTT VILL FÖRBJUDA REKLAM PÅ MATCHTRÖJOR (Direkt)

2020-07-02 11:26

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Ett utskott inom överhuset i Storbritannien (The House of Lords Gambling Industry Select Committee) har kommit med en rapport med en rad föreslag som syftar till att göra betting säkrare.

Det rapporterar branschsajten gamlinginsider.com

I rapporten föreslås att bettingoperatörer inte längre ska få ha marknadsföring på matchtröjor eller i närheten av arenor. Förändringen skulle emellertid inte träda i kraft för ligor under Premier League, den högsta fotbollsligan i Storbritannien, före år 2023.

Insatsbegränsningar på onlinespel är ytterligare en rekommendation som framförs. En årlig avgift för att stödja forskning, utbildning och behandling för problemspelande är ett annat förslag.

Emil Mattsson +46 8 51917911

Nyhetsbyrån Direkt


Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -

Valutor

Valuta +/- % Senast
USD/SEK - -
EUR/SEK - -
GBP/SEK - -
EUR/USD - -

Räntor

Ränta +/- % Senast
5-års ränta - -
10-års ränta - -

Råvaror

Råvara +/- % Senast
Guld - -
Silver - -
Koppar - -