BAMBUSER
TECKNAR PILOTAVTAL MED KUND SOM VERKAR VARA H&M (Direkt)
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Livevideobolaget Bambuser har tecknat ett pilotavtal värt 0,35 miljoner kronor i fast avgift med vad bolaget beskriver som "ett av världens största detaljhandelsbolag". Avtalet avser Live Video Shopping för ett varumärke i en marknad under pilotfasen som pågår sammanlagt i tre månader.
Det framgår av ett pressmeddelande som släpptes omkring klockan 17.30 på fredagen efter att bolagets aktie tidigare på fredagseftermiddagen hade handelsstoppats på handelsplattformen Nasdaq First North.
Kunden i fråga är en "global modekoncern med en portfölj av ett flertal varumärken etablerade i över 50 onlinemarknader med cirka 179.000 anställda och en total nettoomsättning på 233 miljarder kronor för räkenskapsåret 2019", skriver Bambuser. Dessa siffror stämmer överens med data i modeföretaget H&M:s årsredovsining för 2019.
"Fantastiskt att se Live Video Shopping användas av ännu en världsledande koncern. Vi ser pilotavtalet som ett naturligt första steg i vad som förhoppningsvis blir ett mycket strategiskt och långvarigt partnerskap, något som skulle ta Bambuser till nya höjder", säger Maryam Ghahremani som är vd på livevideobolaget.
Johan Lind +46 8 5191 7954
Nyhetsbyrån Direkt