Bambuser
Bambuser tecknar pilotavtal med en av världens största detaljhandelskedjor (Finwire)
2020-06-05 17:32
Bambuser har ingått ett pilotavtal till ett värde av 350 000 kronor med ett av världens största detaljhandelsbolag. Avtalet avser Live Video Shopping för ett varumärke i en marknad under pilotfasen som pågår sammanlagt i tre månader. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Kunden i fråga är en global modekoncern med en portfölj av ett flertal varumärken etablerade i över 50 onlinemarknader med cirka 179 000 anställda och en total nettoomsättning på 233 miljarder kronor för räkenskapsåret 2019.
Avtalet ger kunden rätt att använda Live Video Shopping till en fast kostnad om 350 000 kronor för ett av koncernens varumärken i en marknad under pilotfasen som pågår sammanlagt i tre månader.
- Fantastiskt att se Live Video Shopping användas av ännu en världsledande koncern. Vi ser pilotavtalet som ett naturligt första steg i vad som förhoppningsvis blir ett mycket strategiskt och långvarigt partnerskap, något som skulle ta Bambuser till nya höjder, säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser.
Kunden i fråga är en global modekoncern med en portfölj av ett flertal varumärken etablerade i över 50 onlinemarknader med cirka 179 000 anställda och en total nettoomsättning på 233 miljarder kronor för räkenskapsåret 2019.
Avtalet ger kunden rätt att använda Live Video Shopping till en fast kostnad om 350 000 kronor för ett av koncernens varumärken i en marknad under pilotfasen som pågår sammanlagt i tre månader.
- Fantastiskt att se Live Video Shopping användas av ännu en världsledande koncern. Vi ser pilotavtalet som ett naturligt första steg i vad som förhoppningsvis blir ett mycket strategiskt och långvarigt partnerskap, något som skulle ta Bambuser till nya höjder, säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser.
Lars Johansson
lars.johansson@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire
lars.johansson@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire