ONLINE BRANDS NORDIC
INTÄKTER OCH RESULTAT SJÖNK 4 KV (Direkt)
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Intäkterna för First North-listade Online Brands Nordics, som driver e-butiker för smycken, minskade i det fjärde kvartalet 2019 till 6,3 miljoner kronor från 8,4 miljoner kronor under samma kvartal 2018.
Ebitda-resultatet vände till en förlust på -0,6 miljoner kronor (1,1).
Orsakerna till de minskade intäkterna och resultatet är bland annat att bolaget avvecklade sin fysiska butik i Dalsjöfors, en verksamhet vars intäkter uppskattas till 0,7 miljoner kronor för fjärde kvartalet.
Bruttomarginalen försvagades till 38,7 procent (48,8).
"Anledningen till detta är att bolaget under november genomförde en omfattande realisation av lagervaror både i butikerna och på hedbergs.se", skriver Online Brands Nordics i rapporten.
Börsredaktionen +46 8 51917900 https://twitter.com/Borsredaktion
Nyhetsbyrån Direkt