SHORTCUT MEDIA
EBITA -0,7 MLN KR 3 KV, UPPREPAR HELÅRSMÅL (Direkt)
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Shortcut Media, som är verksamt inom bland annat reklam- och företagsfilmproduktion och som är listat på Spotlight, redovisar en nettoomsättning om 13,5 miljoner kronor för det tredje kvartalet (12,7). Ebita-resultatet var -0,7 miljoner kronor (-1,2).
Det framgår av delårsrapporten.
"Efter att semesterkvartalet för året nu avslutats är vårt mål fortsatt att för helåret 2019 nå en rörelsemarginal i spannet 5-10% och uppvisa en tvåsiffrig omsättningstillväxt", skriver vd Anders Brinck.
Bolagets rörelsemarginal (ebita) årets nio första månader uppgick till 4 procent och omsättningen under samma period ökade med 18 procent.
Börsredaktionen +46 8 51917900 https://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt