Umida
Umida släpper gin tillsammans med Ghost, väntas sälja för 3 miljoner kronor under 2019 (Finwire)
2019-02-18 10:43
Dryckesföretaget Umida och dotterbolaget Brands for Fans lanserar den första spritprodukten i sitt samarbete med svenska rockbandet Ghost. Det rör sig om premiumprodukten Juniper Gin som släpps i Systembolagets beställningssortiment den 18 februari med målsättningen att nå en fast listning under 2019, enligt ett pressmeddelande.
Den nya produkten väntas bidra med en nettoomsättning på cirka 3 miljoner kronor under 2019.
"Brands For Fans har ett otroligt högt innovationstempo just nu. Det är imponerande vilka starka koncept som utvecklas och vilket engagemang som våra samarbetspartners på artistsidan visar. Vi är förväntansfulla på vilket mottagande Juniper Gin skall få från såväl Ghost-fans som ginkonnässörer, jag tror den här premiumprodukten har goda chanser till en att bli en fantastisk framgång", säger Mats Jämterud, tillförordnad vd på Umida.
Den nya produkten väntas bidra med en nettoomsättning på cirka 3 miljoner kronor under 2019.
"Brands For Fans har ett otroligt högt innovationstempo just nu. Det är imponerande vilka starka koncept som utvecklas och vilket engagemang som våra samarbetspartners på artistsidan visar. Vi är förväntansfulla på vilket mottagande Juniper Gin skall få från såväl Ghost-fans som ginkonnässörer, jag tror den här premiumprodukten har goda chanser till en att bli en fantastisk framgång", säger Mats Jämterud, tillförordnad vd på Umida.
Stefan Linnér
stefan.linner@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire
stefan.linner@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire