Lanseringen på Myntra följer den plan H&M meddelade i samband med delårsrapporten i mars i år. Då uppgav bolaget att huvudvarumärket H&M skulle lanseras i Indien på såväl Myntra som plattformen Jabong "under 2019".
I och med lanseringen på Myntra tar H&M-varumärket ytterligare ett externt steg. Sedan tidigare säljs H&M-produkter på kinesiska Alibabas webbplats Tmall och där ligger det för stunden drygt 15.000 produkter till försäljning.
H&M tog steget in i Indien med en första butik 2015 och i dag finns drygt 40 butiker. I fjol öppnades den egna onlinehandeln i landet.
I samband med Myntra-lanseringen intervjuades Fredrik Olsson, chef för H&M-varumärket, av Times of India.
"Den indiska ekonomin växer fortfarande snabbare än de flesta ekonomier i världen. Hittills har vi inte sett någon avmattning och vi har inte kalkylerat med någon i vår strategi. Vi upplever en stark jämförbar försäljningstillväxt. Det finns så många indiska städer där vi ännu inte finns, så vi ser många möjligheter", sade han.