Målsättningen att nå över 800.000 abonnenter före utgången av 2018 infriades kort efter årsskiftet. Storytels kundbas har således ökat med drygt 200.000 stycken under 2019.
Bolaget har tidigare angivit som mål att nå 1,1 miljoner abonnenter före utgången av 2019.
"Helårsmålet kvarstår och vi ligger enligt plan", fortsätter vd:n som säger att bolaget ser den starkaste semestereffekten i Norden med tillägg att det då främst rör sig om juli månad men till viss mån även under augusti även om semestertiderna börjar ta slut i Norden, medan de håller i lite längre i Centraleuropa.
I det andra kvartalet var genomsnittligt antal kunder 887.500 stycken, en ökning om 53.200 mot det första kvartalet. Jonas Tellander framhöll då i en kommentar att bolaget överträffade sin egen prognos som låg på 880.000 stycken för det andra kvartalet och att det gav bolaget "kraft och fart in i det tredje kvartalet" som han påpekade är den "kommersiellt sett starkaste perioden på året för vår bransch".
Storytel stiger 3,5 procent på First North.