"Vi ger inte någon prognos för det andra kvartalet, men vi tror på en fortsatt liten förbättring på bruttomarginalen. Verksamheten stabiliseras", säger han.
Under det första kvartalet ökade bruttomarginalen till 23 procent (15), främst drivet av bolagets nya generation kapacitiva sensor FPC1511.
Siktar ni fortfarande på en bruttomarginal över 30 procent på sikt?
"Ja, det är vår ambition. Det ska du ha som ledare inom industrin. Men vi är långt ifrån det nu med 23 procent."
Christian Fredrikson sammanfattar det första kvartalet med att bolaget är "på rätt väg".
"Nu syns det att vi är tillbaka med tillväxt trots att marknaden inte växer och att bruttomarginalen går är rätt håll", säger han.
Har ni tagit marknadsandelar första kvartalet?
"Jo, om man tittar på volymerna måste vi ha en uppåtgående trend i marknadsandelarna. Orderingången är fortsatt bra för oss och den nya sensorn tickar på bra inom kapacitiva sensorer", säger han.
Christian Fredrikson uppger att hela mobiltelefonmarknaden sjönk 5 procent under 2018 och med ytterligare 4 procent under första kvartalet i år.
"För mobilbranschen är det tufft. Men vi har lyckats växa i en sjunkande bransch och våra kunder klarar sig lite bättre än marknaden. Det har också fortsatt att vara så i början av det andra kvartalet", säger han.