Nettoomsättningen uppgick till 448 miljoner kronor (496). I jämförbara butiker var försäljningsförändringen -10,9 procent.
Bruttomarginalen uppgick till 50,6 procent (51,0).
Rörelseresultatet blev -4 miljoner kronor (14) vilket gav en rörelsemarginal på -1,0 procent (2,8).
MQ:s försäljning har under det andra kvartalet, december-februari, backat "på ett sätt som vi varken är vana vid eller nöjda med".
Det skriver vd Christina Ståhl i kvartalsrapporten, som uppvisar en jämförbar försäljningsminskning på 10,9 procent, mer än marknadens minus 6,4 procent och en försämring från det första kvartalets minus 1,9 procent. Minskningen i MQ-delen av koncernen var minus 11,7 procent.
"MQ-kedjan tappar försäljning i butik, delvis på grund av ett lägre ingående lager samt att vissa sortimentsförändringar fått tillfällig negativ påverkan i kvartalet", skriver hon om den absolut största delen av koncernen som står för 87 procent av omsättningen men som också har utvecklats sämst - e-handeln och Joy-kedjan (-5,3% jämförbar fsg 2 kv) har gått bättre, förklarar hon.
"MQ upprätthåller dock en god bruttomarginal och en fortsatt god kostnadskontroll", påpekar Christina Ståhl också.
Sedan redogör hon, apropå modebranschens pågående transformering och ett förutsett nytt jämviktsläge mellan fysisk och digital handel, för att "det gäller att parera och se över det egna butiksnätet parallellt med att e-handeln utvecklas".
"Vi vet vad vi ska göra och har en tydlig riktning", slår Christina Ståhl avslutningsvis fast.
Det kalla vintervädret har gjort det svårt att få igång försäljningen av vårsäsongens sortiment.
Det uppger klädkedjan MQ i fredagens kvartalsrapport, som avser december-februari, det andra kvartalet i bolagets brutna räkenskapsår.