H&M utökar samarbete med Alibaba

Börs H&M utökar sitt samarbete med Alibaba genom att erbjuda H&M-varumärket och H&M Home på e-handelsplattformen Tmall. H&M-gruppens varumärke Monki, som sedan tidigare finns på Tmall, har haft en stark utveckling i Kina.

Det finns även långtgående diskussioner kring att lansera övriga varumärken i H&M-gruppen på Tmall, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

"Vi är väldigt glada över att kunna göra H&M ännu mer tillgängligt i Kina. Tmall blir ett viktigt komplement till våra befintliga fysiska och digitala butiker. Vi ser en stor potential att kunna växa väsentligt och Tmall kommer att vara en viktig del i detta", säger H&M-S vd Karl-Johan Persson.

H&M öppnade sin första butik i Kina för tio år sedan och H&M-gruppen omsätter nu cirka 11 miljarder kronor i Kina i över 500 fysiska butiker samt online.

Mer från förstasidan

Placeras senaste aktieanalyser

Aktieanalyser

Här hittar du Placeras alla aktieanalyser

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -

Valutor

Valuta +/- % Senast
USD/SEK - -
EUR/SEK - -
GBP/SEK - -
EUR/USD - -

Räntor

Ränta +/- % Senast
5-års ränta - -
10-års ränta - -

Råvaror

Råvara +/- % Senast
Olja - -
Guld - -
Silver - -
Koppar - -