Nettoomsättningen uppgick till 82 miljoner kronor (81,4).
Bruttomarginalen uppgick till 57,6 procent (56,0).
Rörelseresultatet blev -7,5 miljoner kronor (-2,5).
Den lägre försäljningen inom grossistsegmentet var den huvudsakliga faktorn bakom resultatnedgången för kvartalet, det omsättnings- och resultatmässigt minsta för Odd Molly, skriver bolaget i delårsrapporten.
Försäljningen i grossistsegmentet var klart lägre än motsvarande period föregående år, en nedgång som delvis förklaras av att en större del av vår-/sommarkollektionen förra året levererades under andra kvartalet i stället för det första.
"Samtidigt blir trenden vi sett, och resonerat kring tidigare, allt tydligare; det är en tuff marknad, framförallt för våra mindre återförsäljare med fysiska butiker, och en omställningens tid för branschen. Och det går fort", kommenterar vd Anna Attermark.
Hon pekar också på flera positiva signaler, både i form av starka ökningar i vår egen webbshop och bland externa e-handelsåterförsäljare.