Tobii Techs nya långsiktiga mål är istället att vara den marknadsledande leverantören av eyetracking-teknologi för integration i högvolymprodukter.
"På grund av att marknaden för integration av eyetracking i volymprodukter befinner sig i ett tidigt skede, så har bolaget valt att inte formulera ett specifikt finansiellt mål för Tobii Tech, utan uttrycker istället en strategisk långsiktig målsättning gällande affärsområdets marknadsposition", heter det i pressmeddelandet.
Tobii upprepar däremot sina långsiktiga finansiella mål för områdena Dynavox och Pros.
* Tobii Dynavox långsiktiga mål är att öka omsättningen med över 10 procent per år och att nå en rörelsemarginal på 20 procent.
Under årets nio första månader omsatte Dynavox 557 miljoner kronor, en uppgång med 7 procent från året innan. Rörelsemarginal uppgick till 15 procent.
* Tobii Pros långsiktiga mål är att öka omsättningen med över 15 procent per år och att nå en rörelsemarginal över 15 procent.
Pros intäkter växte med 18 procent under januari-september. Marginalen låg på 2 procent