Ennogie Solar Group
Børsmeddelelse nr. 16.2022, Kapitalforhøjelse ved apportindskud besluttet (GlobeNewswire)

2022-06-14 13:33

Som oplyst i selskabets børsmeddelelse nr. 15.2022 af d. 9. juni 2022 har Ennogie Solar Group A/S (”ESG”) i forbindelse med udnyttelse af warrants i Ennogie ApS tilbudt ombytning af anparter i Ennogie ApS til nyudstedte aktier i ESG i forholdet 1:75, svarende til det bytteforhold der lå til grund for transaktionen i november / december 2021, hvor ESG erhvervede anparts­kapitalen i Ennogie ApS mod udstedelse af nye aktier i ESG.

Alle anparter i Ennogie ApS udstedt i forbindelse med udnyttelsen af warrants er ønsket ombyttet til aktier i ESG.

Bestyrelsen i ESG har i den forbindelse d.d. besluttet at udnytte bemyndigelsen i vedtægternes §3b til forhøjelse af selskabets aktiekapital med nominelt DKK 1.534.350. Kapital­forhøjelsen sker uden fortegningsret for eksisterende aktionærer og til markeds­kurs. De nye aktier har samme rettigheder som de eksisterende aktier. De nye aktier vil blive optaget til handel og officiel notering hurtigst muligt.

Aktiekapitalen i ESG vil efter kapitalforhøjelsen udgøre nominelt DKK 27.784.350.

Ennogie Solar Group A/S

Kontaktperson: Adm. dir. Lars Brøndum Petersen +45 53 56 27 54 / LBP@ennogie.com

Vedhæftet fil

Ennogie Solar Group - I dag