EuroAfrica
EuroAfrica: Euroafrica Digital Ventures dotterbolag Kupatana ingår strategiska avtal och ökar försäljningen (beQuoted)

2022-04-27 13:00

EUROAFRICA DIGITAL VENTURES DOTTERBOLAG KUPATANA INGÅR STRATEGISKA AVTAL OCH ÖKAR FÖRSÄLJNINGEN

Euroafrica Digital Venture AB:s ("Euroafrica Digital Ventures" och "Bolaget") dotterbolag Kupatana har ingått ett par strategiska avtal att leverera annonsering på plattformen för ett av Tanzanias största spelbolag och för ett betallösningsföretag. Dessa två affärer är värda 13,5 KUSD under 1-2 månader och är en pilot som kan leda till längre annonseringsavtal

Affärerna kommer efter att Kupatana höll ett medieevent den 4 mars där drygt 40 marknadschefer och VD:ar från mediebyråer, resebyråer, telekombolag, betallösningsbolag, banker, spelbolag och FMCG var närvarande. Intresset att Kupatana och Zoomtanzania har gått samman var stort och flera bolag har uttryckt intresse att vara synliga på plattformen. Dessa två bolag gör en pilot och faller det väl ut ser Bolaget att annonseringsbudgeten både ökar och fortsätter. Kupatana har nyligen introducerat online butiker och ingått avtal med tio företag.

Philip Ebbersten, VD för Euroafrica Digital Ventures kommenterar

"Vi ser ett stort intresse för Kupatana och jobbar vidare med vår långsiktiga strategi. För oss är det viktigt att vi gör det rätt och tar det i steg så vi kan leverera resultat till våra annonsörer. Vi är väldigt nära att ha migrerat in Zoomtanzania i vår plattform vilket kommer att ge våra annonsörer en hävstång. För oss är dessa två avtal ett första steg i den tillväxtresa vi nu påbörjar".

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Philip Ebbersten, VD Euroafrica Digital Ventures AB

E-post: philip.ebbersten@kupatana.com

Telefon: +46 (0) 73 816 89 94

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB 08-684 211 10 adviser@eminova.se

Offentliggörande av information

Denna information är sådan som Euroafrica Digital Ventures AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 april 2022 kl. 13.00 CET.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
PM-EADV-20220427.pdf

Om Euroafrica

Euroafrica Digital Ventures AB (publ) är ett techbolag inom digital media. Bolaget har under mer än ett decennium arbetat med marknadsföring i digitala kanaler och utvecklat kundanpassade SaaS-lösningar för effektivare och bättre resultat för marknadsföringskampanjer. Med en etablerad verksamhet i Norden har Bolaget tagit beprövade affärskoncept till tillväxtregionen Östafrika. Bolaget driver Tanzanias största digitala köp- och säljplattform och ska stärka denna befintliga plattform genom att nyttja synergierna mellan Bolagets tekniska plattformar samt att expandera till andra tillväxtmarknader i Östafrika.

För mer information, se Euroafricas hemsida www.euroafricadigitalventures.com

Följ oss i sociala medier på Linkedin https://www.linkedin.com/company/euroafrica-digital-ventures

Euroafrica Digital Ven... - I dag