Ennogie Solar Group
Børsmeddelelse nr. 07.2022, Årsrapport 2021 (GlobeNewswire)

2022-03-29 18:52

Ennogie Solar Groups A/S’s bestyrelse har d.d. behandlet og godkendt årsrapport for perioden 1. januar – 31. december 2021, hvorfra følgende kan fremhæves:

• Året 2021 var et transformationsår, hvor selskabets tidligere aktivitet blev endeligt afviklet og selskabet erhvervede anpartskapitalen i cleantechvirksomheden Ennogie ApS.
  • Overtagelsen af Ennogie er gennemført ved månedsskiftet novmber/december 2021 og Ennogie indgår således kun med en måned i Ennogie Solar Groups tal for 2021.
  • Koncernens resultat for 2021 blev på DKK -28,7m før og efter skat. I resultatet indgår en regnskabsmæssig købesumsregulering på DKK -27,2m. Eksklusiv reguleringen udgør koncernens resultat for 2021 DKK -1,5m før og efter skat. Resultatet er i overensstemmelse med de senest udmeldte forventninger.
  • Bestyrelsen for Ennogie Solar Group A/S indstiller til generalforsamlingen at der ikke udloddes udbytte for 2021.
  • Ennogie var i 2. halvår 2021 påvirket af forsynings- og logistikproblemer for solceller. Ordreindgangen fortsatte med at udvise vækst, men leverancer og omsætning blev udskudt. Logistik og forsyningssituationen er ultimo 2021 og primo 2022 løbende forbedret, omend forsyningssituationen og forsyningskæderne fortsat er sårbare. Transportpriserne ligger stadig meget højt i forhold til normalen.
  • Ennogie Solar Group A/S forventer i 2022 en omsætning på DKK 35-45m, svarende til mere end en fordobling af omsætningen i Ennogie ApS i forhold til 2021. EBITDA forventes at blive mellem DKK -7m og DKK -4m og resultat før skat forventes at blive mellem DKK -9m og DKK -6m.

Til forventningen knytter sig en række nærmere forudsætning og kommentarer, som er gengivet i årsrapporten.

Ennogie Solar Group A/S

Peter Ott Lars Brøndum Petersen