Wirtek A/S
Årsrapport 2021: Omsætningsvækst på 64% og EBITDA vækst på 94% (Cision)

2022-03-09 09:04

Selskabsmeddelelse nr. 4/2022
9. marts 2022

Bestyrelsen for Wirtek A/S har i dag behandlet og godkendt Årsrapporten for 2021. Årsrapporten er i sin helhed vedhæftet denne selskabsmeddelelse og kan findes på vores hjemmeside under www.wirtek.com/Investor-relations.

CEO Michael Aaen kommenterer:

"I en meget turbulent tid ser vi med stolthed tilbage på et spændende og travlt 2021, hvor vi nåede alle vores operationelle målsætninger. I tråd med vores vækststrategi, Accelerate25, annonceret i januar 2021, leverede vi i 2021 en stærk omsætningsvækst på 64% og en endnu stærkere vækst i driftsresultat (EBITDA) på 94%. CoreBuild-opkøbet stod for en stor del af vækstfremgangen i 2021, men Wirtek genererede også en solid organisk vækst på 18%, hvilket er på niveau med den lovede tocifrede organiske vækst."

"I 2021 har vi budt mere end 60 medarbejdere velkommen og dermed styrket vores leveranceorganisation væsentligt, vi har udvidet ledelsen med ansættelsen af en ny CFO og en ny direktør for HR og administration, og sidst men ikke mindst har vi opbygget en stærk kundeportefølje, der alt i alt gør os meget fortrøstningsfulde i forhold til at nå både vores kortsigtede og langsigtede vækstforventninger."

Finansielle hovedtal for 2021

TDKK

Ændring

Omsætning

EBITDA

EBITDA-margin (%)

Resultat før skat

Likvid beholdning

Solide resultater i 2021

• Omsætningen steg til TDKK 45.372, svarende til en vækst på 64% sammenlignet med 2020. Den organiske omsætningsvækst er opgjort til 18% i 2021, mens de internationale kunder stod for 49% af omsætningen mod 29% i 2020 - en stigning, der er i tråd med vores Accelerate25 mål om en mere international profil.
  • Driftsresultatet (EBITDA) steg til TDKK 6.242, svarende til en vækst på 94% sammenlignet med 2020. Den succesfulde overtagelse af CoreBuild, de hurtige integrationsresultater samt en højere operationel effektivitet i Rumænien forklarer den rekordhøje EBITDA-margin på 13,8% i 2021.
  • Resultatet før skat blev i 2021 på TDKK 5.246, svarende til en stigning på 73% sammenlignet med 2020.
  • Likvide beholdninger steg i 2021 til TDKK 4.803, svarende til en stigning på 23% sammenlignet med 2020.

For øvrige finansielle hovedtal se side 37 i årsrapporten.

Forventninger til 2022

Den 3. marts 2022 offentliggjorde Wirtek tilpassede forventninger til 2022 i forlængelse af en ny større kundekontrakt med væsentlig positiv effekt på 2022 resultatet (se selskabsmeddelelse nr. 3/2022).

I 2022 forventes nu en organisk omsætning i niveauet DKK 64,0 mio. – DKK 69,0 mio., svarende til en vækst på 41% – 52% sammenlignet med 2021. Driftsresultatet (EBITDA) forventes i 2022 at blive i niveauet DKK 8,6m – DKK 9,6m, svarende til en vækst på 39% - 54% sammenlignet med 2021.

DKK mio.

Vækst

Offentliggjort

3. marts 2022

25. januar 2022

Omsætning (organisk)

64,0 – 69,0

61,0 – 66,0

45,4

41% – 52%

EBITDA

8,6 – 9,6

7,5 – 8,5

6,2

39% – 54%

Langsigtede finansielle målsætninger

Som kommunikeret i vores vækststrategi, Accelerate25, forventer Wirtek en omsætning på DKK 100 mio. og et resultat før skat på DKK 10 mio. inden udgangen af 2025, svarende til en gennemsnitlig årlig omsætningsvækst på 30%. Wirtek forventer tocifret organisk omsætningsvækst hvert år, og i tillæg vil Wirtek ligeledes fokusere på strategiske tilkøb i tråd med den accelererede vækststrategi. I 2021 har vi allerede leveret vækst væsentlig over de langsigtede forventninger, og med vores positive vækstforventninger for 2022 er Wirtek godt positioneret til at nå vores langsigtede finansielle målsætninger.

• Michael Aaen, CEO, Wirtek A/S, tlf.: 2529 7575, e-mail: ir@wirtek.com
    Niels Jernes Vej 10, 9220 Aalborg, Danmark, www.wirtek.com
  • Kent Mousten Sørensen, Formand, Wirtek A/S, tlf.: 2125 9001
  • Per Vestergaard, Certified Advisor, CDI Global, tlf.: 2176 4317

Om Wirtek

Wirtek er et dansk IT-outsourcing selskab. Siden 2001 har vi hjulpet virksomheder med at udvikle værdiskabende softwareløsninger og elektroniske produkter.

Flere af vores kunder har været hos os i mere end 10 år, hvilket i høj grad skyldes vores fokus på både tætte kunderelationer og vores ufravigelige krav om at levere software af høj kvalitet. Vores kunder får værdiskabende tekniske løsninger fra et engageret team, der arbejder, som var de ansat hos kunderne.

Wirtek har kontorer i Danmark (hovedkontor + salg) og fire udviklings- og testcentre i Rumænien, og vi er mere end 170 kollegaer. Wirtek blev noteret på Nasdaq First North Growth Market Denmark i 2006.

Ticker: WIRTEK (DK0060040913)

Denne meddelelse offentliggøres også på engelsk. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem den engelske udgave og den danske oversættelse, er den engelske version gældende.

WIRTEK - I dag