Norway Royal Salmon ASA
Norway Royal Salmon ASA (NRS): Oppdaterte slakteprognoser for 2022 og 2023 (Cision)

2022-01-27 12:30
NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN AUSTRALIA, CANADA, JAPAN, HONG KONG OR THE UNITED STATES OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH THE RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL. THIS ANNOUNCEMENT DOES NOT CONSTITUTE AN OFFER TO SELL OR PURCHASE ANY OF THE SECURITIES DESCRIBED HEREIN.

Det refereres til NTS ASA («NTS») sin børsmelding 27. januar 2022 med publisering av selskapspresentasjon.

I forbindelse med publisering av NTS sin selskapspresentasjon oppdaterer Norway Royal Salmon ASA («NRS») slakteprognoser for 2022 og 2023. NRS Oppdrett Norge estimerer å slakte ~35 000 tonn sløyd vekt i 2022 og ~50 000 tonn sløyd vekt i 2023. Estimert vekst i slaktevolum fra 2022 til 2023 forklares i hovedsak av:

- Normalisering i utnyttelsen av maksimalt tillatt biomasse («MTB») ved utfasing av triploid laks

- Implementering av interregionalt biomassetak i NRS sine 3 produksjonsområder

- Tilgang på mere smolt fra nytt settefiskanlegg og inngått avtale om kjøp av storsmolt

Oppdrett Island estimerer slaktevolum i sløyd vekt på 13 000 tonn i 2022 og 13 000 tonn i 2023, samt tidligere kommunisert estimert slaktevolum for 2025 på ~24 000 tonn.

Ytterligere informasjon vil bli gitt i forbindelse med NRS sin kvartalspresentasjon den 23. februar 2022.

.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Interim CEO, Klaus Hatlebrekke, +47 975 16 757

CFO, Ola Loe, +47 911 79 411

.

Om Norway Royal Salmon:

Norway Royal Salmon ASA (NRS) konsern eier 36 085 tonn MTB for lakseoppdrett lokalisert i Troms og Finnmark og 17 800 tonn MTB for lakseoppdrett og 5 300 tonn for ørretoppdrett på Island gjennom selskapet Arctic Fish. I tillegg har konsernet minoritetsandeler i 2 tilknyttede norske oppdrettsselskaper som til sammen har 9 oppdrettskonsesjoner. NRS er et attraktivt posisjonert oppdrettsselskap som tilbyr laks til markedet gjennom eget salgsapparat. Vennligst se www.norwayroyalsalmon.com for mer informasjon.