Freja eID Group
Freja eID inleder samarbete med börsappen AXYER (Cision)

2022-01-17 11:30
Freja eID Group AB (publ) meddelar idag att man tecknat ett avtal med Axyer AB för identifiering och inloggning i AXYERs börsapp och plattform.

Freja eID är en digital plånbok som bland annat innehåller en statligt godkänd e-legitimation. Med Freja kan användaren identifiera sig digitalt till en lång rad privata och offentliga e-tjänster samt identifiera sig fysiskt med mobilen för exempelvis paketutlämning och hos apotek. Freja ger också användaren möjlighet att hantera och dela personlig data, exempelvis vaccinationspass.

Avtalet som Freja och Axyer nu har slutit innebär att användare kan logga in i Axyer-appen med Freja eID, för säker och enkel tillgång till all data i appen. I Axyers börsapp kan man diskutera och analysera publika företag på börsmarknaden för att få ett mer grundat investeringsunderlag och man kan på ett säkert och enkelt sätt bygga ett personligt flöde kopplat till sin aktieportfölj.

Mikael Aman, Senior Adviser Axyer kommenterar:

”Vi vill bidra med och säkra upp en seriösare aktiemarknad med ett ”Bättre börsklimat”, inte minst i diskussionsforum. Då är det viktigt att AXYERS medlemmar validerar sin identitet. Vi ser Freja som ett utmärkt alternativ för enkel inloggning både i Sverige och även i resterande Norden där vi har för avsikt att snart expandera. Inlogg i AXYERs plattform kommer, via Freja att vara tillgängligt i slutet av februari.”

Johan Henrikson, vd Freja eID Group kommenterar:

”Det känns väldigt bra att kunna erbjuda ytterligare bredd i Frejas tjänsteutbud med detta spännande avtal. Jag tror detta blir ett välkommet tillskott hos våra börsintresserade användare och ännu ett bevis på att Freja går att använda inom allt fler områden.”

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Henrikson, vd Freja eID Group AB
Mobil: 08-5272 7982