Rentunder
Rentunder: Ny VD i Rentunder Holding AB (beQuoted)

2022-01-13 09:35

NY VD I RENTUNDER HOLDING AB

Nordic SME-listade cleantechbolaget Rentunder har rekryterat Carina Bjerner att tillträda som VD den 19e april. Carina har stor erfarenhet av försäljning, leda team och hantera återförsäljare. Bolagets nuvarande VD planeras av styrelsen att föreslås till styrelsens Ordförande på årsstämman, samtidigt som nuvarande Ordförande behåller styrelseplats.

Rentunder har rekryterat Carina Bjerner att tillträda som VD den 19:e april i år.

Carina kommer från arbetet som Sverigeansvarig för klockmärket Tissot. Carina har stor erfarenhet av att bygga team och säljnätverk. Carina har som erfaren seglare naturligtvis valt att tvätta båten i Rentunders båttvättar sedan flera år tillbaka.

"Rentunder är inne i en mycket spännande fas där bolaget funnit flera viktiga sammarbetspartners, inte minst på den europeiska marknaden. Vi är mycket glada över att ha kunnat rekrytera Carina för att driva och utveckla bolaget framöver. Carinas goda erfarenheter och engagemang kommer vara Rentunder till stor nytta. Jag ser med tillförsikt fram emot att arbeta tillsammans.", säger Mikael Alvén, VD för Rentunder Holding.

"Jag ser med spänning fram emot att leda men framförallt verka i ett så dynamiskt team, det i kombination med en produkt som verkligen ligger i tiden. Hälsan för många av våra havsarter är under ett direkt hot bl.a. av alla miljögifter. Mitt uppdrag är främst att globalt öka möjligheten för alla båtägare att bidra till ett friskare hav", säger Carina Bjerner.

För ytterligare information kontakta:

Mikael Alvén, VD

mikael@driveinboatwash.com

+46 (0)70 486 3839

Rentunder är ett miljöteknikbolag som utvecklar och säljer produkter som på mekanisk väg rengör båtskrov istället för att använda giftig båtfärg. Bolaget har sålt anläggningar i Europa, Nordamerika och Asien. Bolagets aktie är föremål för handel på NGM Nordic SMT. Mer information om bolaget finns på www.driveinboatwash.com.

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som Rentunder Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 januari, 2022

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ny-VD-i-Rentunder-Holding-AB.pdf

Rentunder Holding - I dag