Schouw & Co.
Schouw & Co. iværksætter aktietilbagekøbsprogram på op til 350 mio. kr. (GlobeNewswire)

2021-12-21 15:55

Bestyrelsen for Aktieselskabet Schouw & Co. har besluttet at iværksætte et aktietilbagekøbsprogram på op til 350 mio. kr. til gennemførelse i perioden 27. december 2021 til 30. december 2022.

Aktietilbagekøbsprogrammet iværksættes i henhold til den bemyndigelse, som blev givet til bestyrelsen på den ordinære generalforsamling den 15. april 2020, og som bemyndiger selskabet til at erhverve egne aktier inden for en samlet pålydende værdi af i alt 20% af selskabets aktiekapital. Forud for aktietilbage­købet ejer Schouw & Co. 1.520.724 stk. egne aktier, svarende til 5,96% af aktiekapitalen. Under den nuværende bemyndigelse kan der således maksimalt erhverves 3.579.276 stk. aktier, svarende til 14,04% af aktiekapitalen.

Aktietilbagekøbsprogrammet gennemføres i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) nr. 596/2014 af 16. april 2014 om markedsmisbrug (MAR) og Kommissionens delegerede forordning (EU) 2016/1052 af 8. marts 2016 ("Safe Harbour”-reglerne).

Formål
Formålet med aktietilbagekøbsprogrammet er afdækning af forpligtelser i forbindelse med aktiebaserede incitamentsprogrammer samt tilpasning af selskabets kapitalstruktur ved kapitalnedsættelse.

Vilkår
Schouw & Co. har udpeget Nordea som lead manager for aktietilbagekøbet. Nordea vil uafhængigt af og uden indflydelse fra Schouw & Co. træffe sine handelsbeslutninger og eksekvere aktieopkøb inden for de offentliggjorte rammer.

Under aktietilbagekøbsprogrammet vil Schouw & Co. købe egne aktier for op til et maksimum på 350 mio. kr. Schouw & Co. kan til enhver tid suspendere eller stoppe programmet, forudsat at selskabet offentliggør dette i en selskabsmeddelelse.

Schouw & Co. vil ugentligt oplyse transaktioner i forbindelse med aktietilbagekøbsprogrammet i en selskabsmeddelelse.

Aktieselskabet Schouw & Co.

Jørn Ankær Thomsen, Bestyrelsesformand
Jens Bjerg Sørensen, Adm. direktør

Eventuelle spørgsmål bedes rettet til adm. direktør Jens Bjerg Sørensen på telefon +45 86 11 22 22.

Vedhæftet fil

Schouw & Co. - I dag