Abelco Investment Group
Abelco Investment Groups portföljbolag RightBridge Ventures förvärvar cirka 90% av aktierna i den internationella e-sportsorganisationen- och akademin Team Singularity (Cision)

2021-12-13 13:32
Abelco Investment Groups (”Abelco”) portföljbolag RightBridge Ventures (‘’RBV’’) förvärvar cirka 90% av samtliga aktier i den internationella e-sportsorganisationen-och akademin Team Singularity (’’SNG’’). Köpeskillingen erläggs genom en riktad nyemission av aktier i RBV till ägarna i SNG. RBV värderas till 178,4 MSEK efter den nu slutförda affären där Abelcos ägande beräknas uppgå till 48,14%.

Team Singularity är verksamma globalt med representation inom alla större e-spelstitlar i Europa och Amerika. SNG genererar mer än 160 000 000 impressions[1] i månanden[2] genom sina spelare eller influensers. SNG har kontrakt med över 50 spelare i världsklass och driver dessutom den största digitala e-sportsakademin i världen med över 10 000 registrerade användare.

SNGs e-sportsakademi PATH-TO-PRO har partnerskap med flera fotbollsklubbar, högskolor och universitet i Europa, Storbritannien och USA. Dessutom kommer SNG under 2022 lansera en fan/medlemstoken samt en NFT-kollektion i samarbete med en stor NFT leverantör.

’’Vi är oerhört glada över möjligheten att arbeta med denna grupp internationella och talangfulla människa. Team Singularity ligger före sina konkurrenter när det gäller att integrera digital teknik i sina kärnprocesser, såsom den digitala scoutingakademin PATH-TO-PRO som också använder blockkedjeteknik för att utveckla sitt community med tokens och NFTs. RBV kommer att återanvända denna kunskap och erfarenhet i hela vår portfölj av e-sport och gaming’’ ­Carlos Barrios, VD på RightBridge Ventures

För hela pressmeddelandet från RightBridge Ventures tryck HÄR

[1] Impression är en beräknad data som används för att kvantifiera antalet digitala visningar eller engagemang av ett innehåll, vanligtvis en annons, ett digitalt inlägg eller en webbsida

[2] Källa: CAVEA.io